Bringebærpudding sin reise mot en liten spire (med termin i juli)

Ikke fått med meg denne dagboken [emoji85][emoji85]
Ikke så lenge til forsamtale ser jeg [emoji173]️, og du begynner komme i den spennende delen av denne syklusen og..
Lykke til!
Tusen takk for spor i dagboka. Flytta like gjerne inn hit for en ny start :) håper alt står bra til med deg!
 
Tusen takk for spor i dagboka. Flytta like gjerne inn hit for en ny start :) håper alt står bra til med deg!
Ja, forstår den..! Blir ikke helt det samme å henge på vanlig prøverforum etterhvert.. Blir da "vi som har prøvd lenge" - og gjerne assistert etterhvert..
Det ER ikke det samme å ha prøvd 1 mnd som i å ha prøvd over året.. Og følelsene blir jo noe annet når man får vite at man kanskje må få hjelp..
Mister liksom litt håpet. Jeg merker jeg møtte veggen veldig når gyn kun ville henvise til ivf, og ble litt sur for at ingenting annet ble prøvd først. Men gikk seg jo heldigvis til før vi kom så langt.

Men ja, alt fint her. :)
 
Ja, forstår den..! Blir ikke helt det samme å henge på vanlig prøverforum etterhvert.. Blir da "vi som har prøvd lenge" - og gjerne assistert etterhvert..
Det ER ikke det samme å ha prøvd 1 mnd som i å ha prøvd over året.. Og følelsene blir jo noe annet når man får vite at man kanskje må få hjelp..
Mister liksom litt håpet. Jeg merker jeg møtte veggen veldig når gyn kun ville henvise til ivf, og ble litt sur for at ingenting annet ble prøvd først. Men gikk seg jo heldigvis til før vi kom så langt.

Men ja, alt fint her. :)
Ja, du sier noe der. Er jo helt fantastisk at dere klarte det selv uansett! De finner jo ikke noe galt her heller, så har jo alltids et håp, men godt å være igang om man skulle trenge hjelp. Har jo følt lenge at vi ville trenge hjelp, uten å kunne sette fingeren på hvorfor :(
 
Ja, du sier noe der. Er jo helt fantastisk at dere klarte det selv uansett! De finner jo ikke noe galt her heller, så har jo alltids et håp, men godt å være igang om man skulle trenge hjelp. Har jo følt lenge at vi ville trenge hjelp, uten å kunne sette fingeren på hvorfor :(
Er alltids et liiite håp.. Men når det ikke går, og de ikke finner noe galt, så begynner man jo å lure litt. På om det er noe som ikke sjekkes i Norge f.eks..
Har jo lest om alle dem med skjult klamydia som ble gravide etter AB fra Hellas, eller hva enn... Og det finnes sikkert mer der ute som enda ikke testes for, eller som man enda vet har noe sammenheng..

Får håpe det klaffer før dere kommer skikkelig i gang, og ikke trenger gå gjennom forsøk osv...! Hadde vært herlig!
 
Takk som spør! Det går helt greit. Venter på forsamtale og er nettopp ferdig med siste kur med Clomid (pergo). Så da får bare tiden vise :) hvordan går det med deg? ❤

Ja, det er vel ikke så lenge til forsamtale nå? Godt at det endelig skjer noe, i hvert fall :)

Det går greit med meg :) Jeg sliter litt med sorgen og det er ekstremt mye å gjøre på jobb så jeg er helt utslitt. Men babyen begynner å bli stor og magen kommer forhåpentligvis snart, det er stas! :)
 
Æsj, våknet idag med spotting. Og set er fortsatt 6 dager til tr. Da gikk det vel ikke veien denne gangen heller :(
 
Æsj, våknet idag med spotting. Og set er fortsatt 6 dager til tr. Da gikk det vel ikke veien denne gangen heller :(
Det kan være positivt også! Spennende å se de neste dagene om spottingen vedvarer!! [emoji4]
Bruker du spotte før tr?
 
Det kan være positivt også! Spennende å se de neste dagene om spottingen vedvarer!! [emoji4]
Bruker du spotte før tr?
Av og til. Men ikke så tidlig som nå? Venter tr om en uke liksom :p varierer fra syklus til syklus :) hvordan går det med deg?
 
Av og til. Men ikke så tidlig som nå? Venter tr om en uke liksom [emoji14] varierer fra syklus til syklus :) hvordan går det med deg?
Vi får håpe det er positivt! Krysser fingrene!
Går helt ok med meg, i dag har jeg tatt med en alene-dag på solsenga her i Syden [emoji4]
10dpo og skygge på testen.. utrolig spent på neste test, som er digital, om ca 3 dager [emoji14]
 
Vi får håpe det er positivt! Krysser fingrene!
Går helt ok med meg, i dag har jeg tatt med en alene-dag på solsenga her i Syden [emoji4]
10dpo og skygge på testen.. utrolig spent på neste test, som er digital, om ca 3 dager [emoji14]
Hvis vi skal leve i håpet med meg, så r jo dette selfølgelig festeblødning! ;) men om det vedvarer så er det ikke det selfølgelig. Skal ikle teste noe denne runden, har jo forsamtale neste onsdag, mens kommer torsdag, så da får jeg vel svaret der.

Spennende meg skygge, da må jeg inn å se! Ligger på solseng selv jeg, i Barcelona. Er på jentetur! Det er digg i disse prøvetider, og har gitt litt faen å kost meg med drinker og vin :) hvor er du på ferie?
 
Hvis vi skal leve i håpet med meg, så r jo dette selfølgelig festeblødning! ;) men om det vedvarer så er det ikke det selfølgelig. Skal ikle teste noe denne runden, har jo forsamtale neste onsdag, mens kommer torsdag, så da får jeg vel svaret der.

Spennende meg skygge, da må jeg inn å se! Ligger på solseng selv jeg, i Barcelona. Er på jentetur! Det er digg i disse prøvetider, og har gitt litt faen å kost meg med drinker og vin :) hvor er du på ferie?
Er også i spania, med jobben[emoji4] et døgn fri og ett døgn jobb, det er et fantastisk opplegg altså! Litt sør for Alicante, så vi storkoser oss hele gjengen! Glovarmt!
Har ikm på første dagen med reise hjemover (tirsdag) og det er litt skummelt med tanke på at jeg har jobb hele reiseveien! [emoji14]
Koser meg sånn som jeg ellers ville gjort denne turen, og prøver å tenke minst mulig på spire-håp [emoji23] snus er min venn akkurat nå, men det er jeg snart tom for uansett, så det er sikkert bare bra
 
Der var du Bringebærpudding ❤

Hvordan går det med deg? Ikke så lenge til forsamtale nå!!
 
Der var du Bringebærpudding ❤

Hvordan går det med deg? Ikke så lenge til forsamtale nå!!
Hei ❤ gjemt meg litt her på assistert! Går helt greit, det er ganske vanskelig å ikke få det til på egenhånd, men får håpe vi får det til med hjelp.

Hvordan er det med deg?
 
Spotting idag og :(
 
Hei ❤ gjemt meg litt her på assistert! Går helt greit, det er ganske vanskelig å ikke få det til på egenhånd, men får håpe vi får det til med hjelp.

Hvordan er det med deg?

Det er veldig forståelig. Må være ekstra vanskelig og frustrerende når man ikke finner noe som er i veien heller. Sender deg en god klem, du er knalltøff! Prøving er virkelig ikke for pyser.

Nå er det ikke lenge igjen til forsamtale! :) Håper og unner at det blir en god opplevelse for dere, at datoer klaffer slik at dere kan begynne på prosessen snart, og ikke trenger å vente så lenge. ❤ Litt enklere når man har en dato å se frem til i det minste!

Jo, går greit her :) I morgen drar jeg hjem og gleder meg veldig til å treffe familie og venner jeg ikke har sett på et år ❤
 
En liten oppdatering etter forsamtale idag:
Dagen startet med sædprøven, som ikke akkurat var tipp topp som sist (vi glemte oss og hadde samleie igår, ups..) etterfulgt av ul av meg. Der så han mange eggposer? Og en cyste på 2cm. Amh på over 30 (39). Jeg har med andre ord PCO. Jeg ble veldig overrasket for fastlege og gyn har avfeid dette, og jeg har jo påvist el av meg selv? Kanskje bare flaks den gangen jeg tok blodprøver. Så da måtte jeg grine litt, men godt med en "årsak". Og de vil gå for både vanlig ivf og ICIS hvis det heter det.

Så skal jeg gå på kort regime, menopur 150mg i 7 dager og cetrotide 0,25 i 4 dager.

Og til slutt den kjipe delen, som jeg ikke var forberedt på. Jeg begynner ikke på medisiner før 23/10.. og pga fare for overstimulering må jeg mest sansynlig ha totalfrys av alle eggene med innsett i DESEMBER pga stor pågang. Nedtur altså. Men takk Gud for at de finnes. Nå må jeg bare trene som faen og få bmi ned til 25 (den er på 29 nå pga pco osv) 30 kilo var visst ikke nok, og tenke på noe annet noen mnd.

Litt skuffa fordi det er så lenge til, men takknemlig og optimistisk for nå er vi igang.
 
Så godt at dere endelig er i gang men så kjipt å høre om dårlige nyheter :(

Jeg trodde at alt var sjekket hos deg og at det ikke var noen overraskelser der, jeg. Så kjedelig med PCO og for høy AHM. Men samtidig er det jo godt at det er en grunn og at det mest sannsynlig vil gå med hjelp, de er jo bedre enn at det ikke går og at man ikke skjønner hvorfor. På en måte? Så utrolig kjedelig at det er så lenge til dere kan starte forsøket! :( Håper du får tiden til å gå i mellomtiden og at tiden går fort ❤️

Sender en stoor klem! ❤️
 
Så godt å endelig få noen svar! :)
Mange med pco har EL av seg selv, men det kan være vanskelig for egget å bli befruktet da det mange ganger ikke modnes skikkelig.
Den gode nyheten er at denne befruktningen kan løses enkelt med IVF, og at dere med innsett av godt befruktet egg nok har kjempefine muligheter for å lykkes :)

Og ikke ta det for gitt at det blir totalfrys. Dette er svært individuelt, og noen tåler mer enn andre!

Litt surt å skulle vente til langt utpå høsten, men som du sier, da kan dere få sjansen til å gjøre kroppene helt klare for det som kommer :)

Masse lykke til fremover :D
 
Så kjedelig at dere må vente så lenge. :sorry: Men kan tenke meg det var godt med ei forklaring. På mange måter er jo det bedre enn "vet ikke" når en først står i situasjonen som ufrivillig barnløs. Håper du slipper unna overstimulering og totalfrys!

Får du noe i mellomtiden som kan hjelpe på eggløsning og slikt?
 
Back
Topp