Bringebærkapsler

**Snøkrystall**

Betatt av forumet
Er det noen som har begynt på de?

Jeg tok de sist sv.skap. Står to om dagen, men sist husker jeg at jeg tok 3-4 dagen. 400mg sist og 450mg pr tablett nå..

Når begynner dere på de?

Er det noen som har begynt på de?

Jeg tok de sist sv.skap. Står to om dagen, men sist husker jeg at jeg tok 3-4 dagen. 400mg sist og 450mg pr tablett nå..

Når begynner dere på de?
Jeg begynte på frdag(?) men tror de forårsaket de vonde kynnerne jeg fikk. Så tror jeg drøyer en uke til. Jeg tar to, 940 mg tilsaman :)

Tenkte jeg snart skulle begynne å ta det. 34 uker i morgen.

<3 Venter ei lita prinsesse 9.august 2013 <3

Hva er de godt for ? :)

* Lillesøster ventes 19 august *

d lurer jeg og på...

Jeg kjøpte i dag. De skal gjøre vevet mer elastisk så man har mindre sjangs for å revne, og hjelpe så man ikke går på overtid. Aner ikke om det funker.

og for at livmora skal trekke seg bedre sammen etter fødsel:)

Disse er ikke for å fremskynne fødselen på noen måte. De er for at livmora skal trekke seg sammen fortere ETTER fødslen. Derfor de anbefales en tid før og etter en føder ;-)

Åja ;) skulle vell ha tatt noen jeg da, som er ganske sikker på at det blir ks, så jeg slipper mye blødninger under selve inngrepet.
Hvor mye koster disse? Kjøpes på apotek eller?

Synes å huske noe om at det ikke var anbefalt å ta bringebærkapsler sist jeg gikk gravid, gjelder ikke det lenger nå?

Synes å huske noe om at det ikke var anbefalt å ta bringebærkapsler sist jeg gikk gravid, gjelder ikke det lenger nå?
De anbefales ikke tidlig i svangerskapet. Men på slutten er de anbefalt. Da dette kan hjelpe livmora etter fødsel. med det sagt så er det anbefalt å ta den dosseringen som er skrevet på boksen. Å har ingen hensikt å ta mer enn det. Mange som er feil informert ang disse å trur at de hjelper med å sette igang en fødsel... det gjør de da ikke.. ;-) mange som også opplever at kynneran blir krafigere etter å ha tatt disse. Men det viser vel heller til at de fungerer på livmoren enn at de starter noen fødsel ;-)

Hva er de godt for ? :)

hun på helsekost sa når jeg kjøpte tabelettene at det var lurt å vente litt med å starte å ta de pga de kan hjelpe med å starte fødselen, så jeg skal hvertfall vente med å ta de til ferien er ferdig. :) så fortsette å ta de etter fødselen for det kan gjøre slik at livmoren trekker seg sammen raskere, den gjør livmoren mer elastisk(?) gjøre ting etter fødsel enklere. hun sa ikke hvor lenge jeg skulle fortsette å ta de.

Trodde de var ment for å hjelpe til å modne jeg å at de ikke kunne starte fødsel. Begynte på de når jeg var 32 eller 33 uker første svangerskap. Tenker å gjøre det samme denne gangen siden jeg blir satt i gang.

Termin 31.08.13
Sladrer med *lykkelige*

Dere som har gått til termin eller over, når begynner dere på disse kapslene? Jeg tok ikke dette sist, men tenkte å prøve denne gangen da jeg fikk endel rifter sist :( også er det jo supert hvis det hjelper livmoren til å trekke seg fortere sammen sånn at man kommer seg fortere :) Jeg er 33 uker nå, burde jeg starte snart kanskje?

Det Kan hjelpe på forskjelligt.. Sammentrekkning av livmor etter fødsel, modning før fødsel. Minske ene fasen ved fødsel. forbygge revning. Kan få melkeproduksjonen til å komme fortere etter fødsel.

Brukte d sist, bruker det nå. Er ikke garantert alt dette, men det funker for noen. Om det funket for meg, vet jeg ikke, men jeg tror det:)
Noen får ekstremt med kynnere, da bør man ikke ta for mye av det, pga da kan man ende opp med maserier og prematuere rier. Men hvis man ikke er plaget med dette så kan man fint ta dem. Det er anbefalt hos mange Jm.

Kjøpt på helsekost:)

Dette er jo noe man en og hver velger:)

Back
Topp