Bringebærkapsler....

lillasmurf

Elsker forumet
Idag var jeg ute en tur, og tenkte på disse kapslene... Så jeg gikk innom helsekosten å kjøpte en boks.
Var fornøyd som husket på det...he he...[8D]
Da jeg kom hjem hadde jeg fått gratispakken fra BAM i posten. Der fulgte det med ei lita bok med spørsmål og svar fra en jordmor og helsesøster... Et av spørsmålene var om bringebærkapsler og om denne jordmoren anbefalte dem?

Svaret var: alt av naturpreparater skal man være litt forsiktig med. Jeg har også lest at det kan være bra for å stimulere til rier, men som jordmor kan jeg ikke anbefale deg det. Det er ditt valg!

Noen av dere som har fått samme respons av jordmor?? Turte brått ikke å ta de jeg siden det ikke står noe om hvorfor hun ikke anbafalte dem, men tenkte jeg skulle spørre jordmor på timen min imorra.
Hun anbefalte forresten jordnøtt-olje, så hadde ikke noe med naturpreparater å gjøre i det store og hele tror jeg...[&:]

Jepp, de kan ikke gå ut å anbefale sånne ting sa min jm til meg...
De kan si sin mening om det, men ikke anbefale sånne naturpreparater og kjerringråd..

Min jordmor sa at hun ikke viste noe om det, så hun ville ikke uttale seg for mye om det. Er jo ikke bevist at det fungerer, men hun så ingen fare med å prøve :)

Okey.[:)] Da skal jeg snakke med jordmor jeg går til før jeg tar noen kapsler her i gården... Så vi ikke får oss en prematur-overraskeslse.[:D][;)]

Spurte legen min om det og hun hadde ikke hørt om det engang...

Hmm...blir spennende å høre om jordmor jeg går til har hørt noe om det da..[:D]
Men man kjenner jo om det skjer noe eller ikke... Blir det mye aktivitet "nedi der", men at det ikke er babyen er det vel bare å trappe ned på kapslene...[8D]
Tror jeg skal spørrs om jordnøtt-olje i samme slengen og jeg da...[:)]

Leste svar fra jm i gravid-bladet og hun så ikke noe problem med å prøve selv om hun ikke visste hvor mye det egentlig hadde for seg[:)]
Jeg drikker teen ihvertfall.

ORIGINAL: tuttrun

Hmm...blir spennende å høre om jordmor jeg går til har hørt noe om det da..[:D]
Men man kjenner jo om det skjer noe eller ikke... Blir det mye aktivitet "nedi der", men at det ikke er babyen er det vel bare å trappe ned på kapslene...[8D]
Tror jeg skal spørrs om jordnøtt-olje i samme slengen og jeg da...[:)]

jordnøttolje og andre fødselsforberedende oljer er naturpreparater, men det blir ikke som ting du putter i deg, du bruker det jo kun for å strekke huden. Jordmor på sykehuset anbefalte det, men sa at når du masserer inn oljen skal du virkelig strekke ut perineum så det gjør vondt, for å strekke det før babyen kommer liksom.

Oljer skal du ikke være redd for å bruke på huden/perineum ihvertfall, det blir akkurat som å bruke lotion for å unngå tørr hud[;)]

ORIGINAL: carinasverden

Leste svar fra jm i gravid-bladet og hun så ikke noe problem med å prøve selv om hun ikke visste hvor mye det egentlig hadde for seg[:)]
Jeg drikker teen ihvertfall.

Merker du noe da? Skjer det noe?? he he...
Jeg er egentlig ikke redd for noen sånne naturpreparater - har brukte ting før, men kjenner jeg kvier meg litt nå...
Håper nok ikke innerst inne på føsel riktig enda.[8D]

Back
Topp