Bringebærblad

ECB

Glad i forumet
jeg har fått kapsler av bringebærblad. Disse skal vistnokk hjelpe veldig med modning og slikt før fødsel. De skal også gi en lettere og raskere fødsel.
Er det noen som vet når jeg kan begynne å ta dem? Noen som har prøvd dette?

Hadde ventet til jeg nærmet meg uke 37 iallefall. Redd for å fremprovosere noe for tidlig [emoji28]

Hadde ikke hørt om det før, men nå har jeg googla og lest litt, blant annet endel studier. Det virker veldig interessant! Kan gi en kortere fødsel med færre bivirkninger. Jeg hadde en 40 timer lang fødsel fra vannet gikk sist... (som var veldig vond og traumatisk).

Leste at vanlig anbefaling er å ta det fra uke 36. Jeg er 34 uker i morgen. Lurer på å bestille noen kapsler å begynne å ta dem rundt uke 36!

Jeg pleier å begynne fra 32+0, men glemte det. Begynte fra 33+1 denne gang. Dette er 3. svangerskapet av 6 jeg tar dem. Og etter jeg begynte med dem har jeg hatt mindre vonde etterrier etter fødsel. Og jeg tar dem også en stund etter fødsel av den grunn. For da trekker livmoren seg godt i sammen. Og det skal hjelpe på melk/amming også. Jeg har fått lettere fødsler etter jeg begynte på dem. Tør derfor ikke å la være :)
Jeg begynte kun pga jeg ønska lettere fødsler, og mindre etterrier. Og det har jeg jo fått :p

Kan legge til at jeg ALLTID går på overtid for det om jeg har startet på dem 32+0. Jeg tar kun det som står på boksen som anbefalt dose.

Noen som har erfaringen med bringebærblad te fremfor kapsler?

Jeg vet at jeg blir å føde 1 eller 2 uker før tiden. Jeg har blitt garantert akupunktur og stripping for å starte fødsel tidligere. Dette for at jeg skal få føde på lokalsykehuset. Fødeavdelingen har sommerstengt. De stenger to dager før terminen min. Så jeg vurderer å begynne på de nå snart. Jeg er nå 32+5.

Jeg brukte sist! Hehehe!! Ble indusert på overtid. 4 dager med fødsel som endte i keisersnitt! Funket ikke her! Men verdt å prøve da! [emoji4]

Har hatt VELDIG god effekt av dem, men etterrier fra helvete.. men det er jo positivt for det viser jo bare de gjør jobben sin å hjelper livmoren å trekke seg sammen. Har også hatt latterlig lette og enkle fødsler :) har begynt på dem fra uke 34+0

Har hatt VELDIG god effekt av dem, men etterrier fra helvete.. men det er jo positivt for det viser jo bare de gjør jobben sin å hjelper livmoren å trekke seg sammen. Har også hatt latterlig lette og enkle fødsler :) har begynt på dem fra uke 34+0
Mine er også j vonde, men holder ikke på i dagevis etter jeg startet på dem kapslene. Men gruer meg til etterrier etter vær fødsel :p

Jeg har aldri hatt merkbare etterrier. Kjenner virkelig ikke at jeg ønsker det denne gangen.

Jeg har aldri hatt merkbare etterrier. Kjenner virkelig ikke at jeg ønsker det denne gangen.
Jeg har jo født 5 ganger før, og det har stemt at dem har blitt verre for vær fødsel. Men etter jeg begynte på bringebærkapslene som jeg tar en stund etter fødsel også. Har dem ikke vart så lenge. Det er nok pga livmoren trekker seg fortere sammen :D

Eg kjøpte i dag og begynner med det i dag! Er 34+1 i dag, så satser på det går fint!

Noen som vet om de kan kombineres med andre medisiner? Sånn generelt[emoji28]? Har en hel liste....[emoji85]

Spurte JM om bringebærblad på kontroll i dag, hun hadde hørt om det og visste ikke mer enn det jeg hadde lest, men som naturmedisin var bringebærblad ikke noe hun ville fraråde å ta i slutten av svangerskapet/begynnelsen av barseltiden :)

Så nå står de klare i skapet, når starter/startet dere med kapslene?

Spurte JM om bringebærblad på kontroll i dag, hun hadde hørt om det og visste ikke mer enn det jeg hadde lest, men som naturmedisin var bringebærblad ikke noe hun ville fraråde å ta i slutten av svangerskapet/begynnelsen av barseltiden :)

Så nå står de klare i skapet, når starter/startet dere med kapslene?
Starta i går, 34+1

Jeg har og kjøpt i dag:) var også litt i tvil på når jeg skulle begynne med de.

Back
Topp