Bringebærblad

anines

Elsker forumet
Noen her som har startet med det nå, eller har planer om å ta det? :)

Hvor mye tar dere evt?
Jeg kjøpte mine på iherb, og det er 950mg i hver kapsel. Står at man skal ta to kapsler 2-3 ganger daglig, mens på helsekosten her ser jeg at det er 400mg med dosering på 2-3 kapsler 2 ganger daglig. Lurer på hvor mye jeg skal ta? Holder kanskje med en kapsel siden det er over dobbelt så mye i den jeg har enn det som er i de man får kjøpt i Norge?
 
Stemmer! Husker jeg tok det sist, men husker ikke hvorfor? Er 35+0 i morgen. Når begynner man å ta det egentlig?
Kan google litt senere i dag altså, mange spørsmål på en gang ;)

Vet ikke om det er skadelig i store mengder eller om det skilles ut av kroppen? Om det skilles ut ville jeg ha tatt 2 piller, hvis ikke hadde jeg holdt meg til 1 :)
 
Tok det sist, begynte sent. Tror jeg hadde tatt dem i 4-5 dager, så gikk vannet. Så rakk sikkert ikke ha noen effekt på meg :) men kommer ikke til å ta noen denne gangen.
 
Stemmer! Husker jeg tok det sist, men husker ikke hvorfor? Er 35+0 i morgen. Når begynner man å ta det egentlig?
Kan google litt senere i dag altså, mange spørsmål på en gang ;)

Vet ikke om det er skadelig i store mengder eller om det skilles ut av kroppen? Om det skilles ut ville jeg ha tatt 2 piller, hvis ikke hadde jeg holdt meg til 1 :)
Jeg har hørt man kan starte etter uke 34, men når man søker finner man jo litt av hvert egentlig. Det skal visstnok hjelpe på modning, styrke livmoren så den jobber mer effektivt under fødsel, og at den trekker seg bedre sammen etter fødsel. Så mener noen at det skal hjelpe mot revning og styrke vevet, men vet ikke jeg. Det er jo ikke dokumentert effekt, men mange som likevel tar det. Jeg snakket med jordmoren min om det og forhørte meg med henne før jeg bestilte noe, og hun sa at det bare var å prøve i vei. Det er ikke skadelig i hvert fall. :)
 
Da tror jeg at jeg bare går en tur i hagen og knasker på noen av buskene her, vi har innmari mye bringebær rundt huset ... ser ikke spesielt godt ut, da :p
 
Bringebær te og kapsler kan hjelpe til med å få en trygg og lett fødsel , og etterpå kan den stimulere melkeproduksjonen og gjøre rekonvalesens lettere.

Den har en styrkende og beroligende effekt på glatt muskulaturen i livmoren, og sørger for å lindre smerter under fødselen og gjøre den lettere og kortere.

Det gir best effekt av å drikke te. Fra 6 mnd kan du drikke 3 kopper daglig. Når veene begynner kan du drikke en kopp i timen om du orker :)
 
Jeg kjøpte te i helga, starter i uke 36 (som sist). Har lest man ikke skal starte før.
 
Bringebær te og kapsler kan hjelpe til med å få en trygg og lett fødsel , og etterpå kan den stimulere melkeproduksjonen og gjøre rekonvalesens lettere.

Den har en styrkende og beroligende effekt på glatt muskulaturen i livmoren, og sørger for å lindre smerter under fødselen og gjøre den lettere og kortere.

Det gir best effekt av å drikke te. Fra 6 mnd kan du drikke 3 kopper daglig. Når veene begynner kan du drikke en kopp i timen om du orker :)

Har hørt motsatt jeg, at kapsler er best? For man må drikke store mengder te for å få i seg like mye som en kapsel? Bestilte te og da, så har dobbelt sikret meg :p
 
En kombinasjon av te og kapsler er sikkert bra :)

I følge min bok om naturmedisin kan du begynne drikke teen allerede etter 3 måneder. Men fra uke 34 er vel det som er mest vanlig.
 
Jeg leste akkurat det jeg også, mannen lager en kopp nå til meg :)
 
Frister litt å prøve på ny:p hadde null effekt første gang,da tok jeg kappsler fra uke 34,gikk ti dager på overtid:p
 
Frister litt å prøve på ny:p hadde null effekt første gang,da tok jeg kappsler fra uke 34,gikk ti dager på overtid:p

Jeg gikk 12 uker på overtid, men hadde en veldig enkel og lett fødsel. Teen skal hjelpe til med at livmoren jobber mer effektiv.
 
Kanskje jeg skal prøve. Prøvde ikke sist:)
 
Jeg tok bringebærkasplene sist, men da var det første fødsel og aner ikke om det hadde no virkning da :p men hadde en lett fødsel og fikk ett pyntesting. Men deg kan jo ha med så mye mener å gjøre også! Men skal kjøpe meg en boks nå og. Sist fikk jeg beskjed av jordmor å begynne med de fra uke 36,og bruke de til fødsel. Kan man starte tidligere??
 
Jeg tok bringebærkasplene sist, men da var det første fødsel og aner ikke om det hadde no virkning da :p men hadde en lett fødsel og fikk ett pyntesting. Men deg kan jo ha med så mye mener å gjøre også! Men skal kjøpe meg en boks nå og. Sist fikk jeg beskjed av jordmor å begynne med de fra uke 36,og bruke de til fødsel. Kan man starte tidligere??
Jordmoren min sa 34, så litt forskjellig tydeligvis :)
 
Fant ut at jeg hadde en pakke med bringebærte fra "Earth mama angel baby" så jeg tok meg en kopp nå i kveld. Smakte godt :D Skulle kjøpe kapsler i dag, men de var tomme på helsekosten jeg var innom, så får prøve en annen i morgen. Om det hjelper eller ikke gjenstår jo å se, men skader jo ikke å prøve.
 
Back
Topp