Bringebærblad-té

makapooh

Blir kjent med forumet
Er det noen her som vet hvor man kan kjøpe bringebærblad-té?
Jeg har mindre enn to uker igjen til termin så litt sent å starte kanskje, men tenkte å prøve
Bare å dele erfaringer med denne téen hvis dere har noen

Jeg har mindre enn to uker igjen til termin så litt sent å starte kanskje, men tenkte å prøve
Sunkost :)

Bruk heller kapsler. Spurte på vita og hun sa at du skal drikke masse te for å ha noe virkning av den, kapslene er bedre

Jeg startet for 2 dager siden, har termin om 9 dager :hilarious: Er ikke for sent trorjeg da. De skal visst ha en god effekt på blødninger og at livmoren trekker seg tilbake. Også godt og ta i ettertid mtp smerter og menstruasjon.

Jeg tar også kapsler:happy: - og det er ikke for sent, som Februarfrø allerede har forklart. Man skal fortsette å ta de etter fødsel for at livmor skal trekke seg sammen fortere:)

Utklipp fra rolv.no:

"Fint middel ved svangerskap og fødsel

Det er imidlertid som et fødselsforberedende middel at te av bringebærblad i våre dager har størst aktualitet. Urten har avslappende, styrkende og sammentrekkende effekt, og virker spesielt gunstig på livmoren i de tre siste månedene av svangerskapet og under fødselen. Den sammentrekkende og stimulerende virkningen er med på å styrke og stramme musklene i livmor og underliv, mens de avslappende og mer beroligende egenskapene samtidig får livmoren til å slappe av.

Bringebærblad styrker også slimhinnene i hele kroppen. De virker på fordøyelsessystemet, og kan effektivt lindre kvalme under svangerskapet. Te av bringebærblad kan derfor brukes for å sikre en trygg og lett fødsel, og for å stimulere melkeproduksjonen etter fødselen og lette rekonvalesensen. Den styrkende og beroligende virkningen på den glatte muskulaturen i livmoren bidrar til å lindre smerter ved livmorsammentrekningene under fødselen, samtidig som den gjør sammentrekningene mer effektive så fødselen både blir lettere og mer kortvarig. Laboratorieforsøk har vist at te av bringebærblad virkelig påvirker livmoren, men da den eksakte virkningsmekanismen er ukjent, anbefales det at inntak av slik te under graviditet bare skjer under medisinsk oppsyn."

Back
Topp