Bringebærblad kapsler.

Syn=)

22/10-13<3
Oktobermirakler 2013
VIP
Novemberlykke 2015
Noen som tar dette eller vurderer det?

Har blitt anbefalt, men også ikke...
Så aner ikke hva jeg skal...kan høre ved neste kontroll selvsagt..
Men hva sier dere?

Jeg tar det, startet med det i uke 36 elker noe. Det skal visst være bra i forhold til modning:) har også hørt det skal hjelpe mot blødninger etter fødselen. Men om det har noe effekt vet jeg ikke, men det gjør ikke noe skade. Og da synes jeg det var verdt og prøve:)

Jeg har i tillegg begynt og drikke litt bringebær te innimellom:) så nå går jeg bare og venter på termin 3.sept:D

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Har hørt det skal gjøre fødsel lettere,at man ikke skal gå over tiden og at livmoren trekker seg fortere sammen etter fødsel.
Men aner ikke om det er noe i det da....
Har også hørt at det ikke er vits og at det hele er oppspinn..:P
Får kjøpt det på helsekosten...

Sniker litt :) Jeg tok det sist, fra ca uke 35. Jeg fødte tre dager før termin og fødselen var som tatt ut av læreboka. Endte med ett pyntesting. Om det skyldtes kapslene eller ikke er uvisst, men jeg tenker å ta de denne gangen også :)

På fødselsforberedende kurs hos jordmor anbefalte hun og drikke bringebær te og spise bringebær.:)

Men om det har effekt vet jeg ikke, men synes selv det var verdt og prøve :) og kapslene er billigere enn og kjøpe en kurv bringebær om dagen:p

Jeg tok det forrige svangerskap.. nå vet ikke jeg om det har noen sammenheng, men jeg fikk høyt blod trykk og etterhvert proteiner i urin så ble lagt inn med sf, så tør ikke å ta det igjen i tilfelle det hadde noe med det å gjøre..

Jeg tok det forrige svangerskap.. nå vet ikke jeg om det har noen sammenheng, men jeg fikk høyt blod trykk og etterhvert proteiner i urin så ble lagt inn med sf, så tør ikke å ta det igjen i tilfelle det hadde noe med det å gjøre..
Uff, så kjedelig:( da skjønner jeg godt at du ikke tar det.

Her har det ikke vært noe problem i det hele tatt, alt av prøver har vært fine igjennom hele svangerskapet:)

Har aldri tatt det, ser ikke helt poenget, tror erfaringene av de kapslene er ganske ulike, jeg har iallefall hørt mye forskjellig ;) Lar naturen gå sin gang :)

Har hørt så mye forskjellig, både gode og dårlige erfaringer, så jeg har valgt å ikke ta det.
Stoler på at kroppen klarer seg selv ;)

Jeg oppdaget at veeeldig mange tok det da jeg fikk gravid sist. Jeg prøvde meg aldri på det. Selve fødselen var jo ikke akkurat noe å rope hurra for, men til tross for at hun var 4kg og til slutt ble tatt i full fart med vakuum, revnet jeg ingenting. Ingen kapsler, te eller oljer hadde blitt inntatt, så jeg var jo heldig at jeg "tålte" så mye, siden jeg ikke revnet på noen måte. Er nok veldig individuelt om det funker eller ikke :)

Tok det litt før fødsel med førstemann. (På mandag morgen. eksamensdag, onsdagmorgen gikk vannet). Han kom 3 dager før termin, ble kun to pyntesting. Lang, tung fødsel, men han lå høyt oppe- så skylder på førstegangsfødsel. Brukte det i perioden etterpå, og det har jo ingen bivirkninger. Blir nok å ta det de siste ukene før termin med nr 2 også, og etterpå - så lenge jeg ikke ser store advarsel om det. :)

Jeg tok det sist.. Ble satt igang 12 dager før termin da. Fikk styrtfødsel og gikk fra 2 til 10 cm på under en time samt total fødselstid på under 1.5 time. Ble sydd "et pyntesting" som jordmora sa og ikke noe problem ift morkake.. Har igrunn ikke tenkt på det denne gangen før denne tråden dukket opp.. usikker på om jeg skal gjøre det denne gangen..

På "mobben"

Jeg tok kapsler med begge mine, hadde to veldig raske fødsler på 3 å 2 timer.. sydde to sting med første å ingenting md nr to. Veit ik om det var kapslene sin skyld self. Mn bruket det denne gangen også;)

har ikke tenkt på det nå... brukte ikke sist, men hadde en rask førstegangsfødsel 4-4,5t fra første rie 3-4 press og ingen sying etterpå... spørs om jeg dropper det, trenger egentlig ikke noe raskere fødsel hehe, men vi får se.

Ekspertsvar

bringebærkapsler: hei:) hvordan fungerer bringebærkapsler? når bør jeg begynne å ta det? skal jeg øke mengden når det nermer seg termin eller er det samme mengden hele tiden? takk.
Kristin svarer: Hei

Jeg har hørt at bringebærblader kan styrke livmoren. En slags modning frem til fødsel. Du kan like gjerne drikke te av blader, men kapsler er vel lettere å ta.

Antar du skal følge bruksanvisningen. Jeg har aldri prøvd, og vet heller ikke om effekten er vel dokumentert, men det skader i allefall ikke.

Masse lykke til

Med vennlig hilsen Kristin

Sniker fra Jan 14: jeg begynte med disse kapslene i uke 36 med forrige mann, hadde styrtfødsel uke 37 ;) ingen komplikasjoner under fødsel og sprek som bare det etterpå :) ingen sting, kun et lite skrubbsår, som jordmor så fint kalte det ;)

Back
Topp