• Forumet vil være nede på grunn av nødvendig vedlikehold mars 18. juli kl. 00:00 til kl. 02:30.

Bringebærblad-kapsler/-te. Erfaring?

Neptun80

Elsker forumet
Desemberskattene 2014
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Noen med erfaring med å bruke Bringebærblad-kapsler eller -te fra ca uke 32? Hjalp de iht modning, mindre blødninger under fødsel, mindre revning, bedre sammentrekning av livmor etter fødselen og slapp dere å gå for lenge over termin? Er generelt litt skeptisk på om de funker, så det hadde vært supert med deres erfaringer :-D
Brydde meg ikke om dette i første svangerskap, men vurderer å prøve dem denne gangen.

Jeg tok forrige svangerskap. Trur jeg begynte i uke 34.
Jeg hadde en superkort og fin fødsel. Første antydning til rie kl5 vannet gikk kl 08 og hadde baby på brystet kl08.21. Ingen revning og helt normal blødning og livmor trakk seg fort sammen.
Men om det har sammenheng med bringebærkapslene vet man jo aldri.
Med unntak av nr 2 som endte i keisersnitt revnet jeg ikke med nr 1 eller 3 heller. Men måtte ha drypp og de måtte ta vannet på sykehuset. Og fødslene tok rundt 12 timer.

Tok i forrige svangerskap. Husker ikke helt når jeg begynte med dem, men rundt uke 32-34 en gang.
Jeg tok også akupunktur for modning.
Var nokså moden og kunne bli strippet to ganger en ukes tid før fødsel. Da starten fødselen rett etterpå.

Fødselen i seg selv var nokså lang og revnet nokså mye.
Mulig de pillene hjalp for modning, men ikke godt å si.

I forrige svangerskap fikk jeg derimot svangerskapsforgiftning, og har lest noe om at man ikke skal ta disse kapsler dersom man har høyt blodtrykk. Så kommer derfor ikke til å ta denne gangen.

Jeg har ikke brukt dette selv, men lurer også på om dette funker. Følger med her, er jo kanskje verdt å prøve om noen har erfaring med at det hjelper :)

Tror jeg skal prøve men starter ikke før uke 37 :)

Tenkte å prøve selv etter uke 30 engang .. Man vet jo ikke om fødslen blir no annerledes fra eller til, for det får man jo aldri vite;) men skal nå prøve;)

Tenker at det ikke skader å prøve;)
Men er det sånn at det er anbefalt å begynne fra en viss uke. Hvis dette har noe for seg, syns jeg det er tidlig å begynne i uke 30....

Men er det sånn at det er anbefalt å begynne fra en viss uke. Hvis dette har noe for seg, syns jeg det er tidlig å begynne i uke 30....
De sier vel fra 32 eller no trooor jeg:)

Leste et sted at noen anbefaler det gjennom hele svangerskapet, så da tenker jeg at fra 30 kan vel da ikke være farlig;)

Mener jeg har lest et sted at det ikke er anbefalt å starte med dette før i uke 34. Myyye mulig jeg tar feil, men ;)

Mener jeg har lest et sted at det ikke er anbefalt å starte med dette før i uke 34. Myyye mulig jeg tar feil, men ;)
De fleste steder sier fra 32 (av de jeg har funnet da), men noen sier fra uke 1 å andre steder står det fra senere enn 32 igjen .. Hehe så tar de jeg finner flest av:D

Hehe, ja, det er mulig jeg tar feil, så ikke hør på meg ;)
Mulig jeg har feil også:D hehe så tror man bare må gjøre det man selv føler for :) jeg har ikke peeeiling, bare tar det jeg finner flest av på google jeg hehe .. Kanskje de på helsekost vet bedre:)

Jeg har kjøpt en boks, og på den står det fra uke 28. Men jeg venter nok til uke 32 tidligst tror jeg. Har også hørt uke 35 og 37.

Back
Topp