10+3
Årets hittill mest nervepirrende dag… og det sier litt! I skrivende øyeblikk sitter jeg utenfor øvingsrommet til skolekorpset og bare henger her til de er ferdige 19.45, fordi hjemme i leiligheten er det visning
Styra og ordnet for å få alt klart i hele helga, for samboeren har vært i studio, og det er ikke bare å sjonglere rydding/vasking/styling med en straks 10-åring som er på sine siste feriedager og er møkk lei av å sitte inne
Men «heldigvis» våknet jeg med en helt grusomt vond rygg i dag, så måtte ringe inn syk på jobb, og fikk dermed sakte (veldig sakte) men sikkert gjort siste innspurt mens snart storebror var på skolen og gubben på jobb… tror jeg må ha ligget feil eller noe, for var så ekstremt stiv på ene siden av ryggen, og klarte ikke løfte armene engang uten at det strålte! I morgen har jeg time hos fysio (pga noe annet), og første svangerskapskontroll hos jordmor, så da blir det hjemmedag for å bli (forhåpentligvis) helt bra igjen 
Ellers har jeg endelig begynt å roe meg på at jeg faktisk er GRAVID! Enn det da! Nærmer seg tiden jeg begynner å kjenne lille også! Kjente tidlig med førstemann, så er nærliggende å tro at nestemann kjennes like tidlig, om ikke tidligere! Og ELSKER at alle rundt er så oppmerksomme og hjelpsomme! Mamma flyr inn fra utlandet, og pappa og kona hans kjører halve landet for å hjelpe oss med flytting om litt under to måneders tid
Svigers har tatt seg fri fra jobb, og vi har ikke mindre enn tre vennepar som skal komme for å hjelpe med pakking, flytting og vasking! Fordi alle sier «Du skal IKKE løfte eller gjøre noe annet enn å dirigere oss rundt»
Det blir enten veldig digg, eller helt grusomt stressende! Jeg er sånn som vil ha ting på min måte, men må bare legge det litt fra meg og sette pris på hjelpen