Svar på tråd

CD 12, PP 5

Det vanskeligste med å styre med det her graviditetsgreiene er at jeg ikke har fastlege i kommunen jeg bor i… fastlegen min er 8 timer unna (evt en time med fly), og jeg har stått på venteliste for ny lege i 2 år (!!!). :arghh: Fastlegekrise much? Samboeren står på venteliste til samme lege, så om vi skal utrede noe så er vi nødt til å gjøre det privat enn så lenge for å slippe eviglang venting. Vi har sendt forespørsel om fertilitetsjekk hos Volvat for begge to, og venter på å få time. Dette kommer jo på 3500 kroner, inkludert spermprøve og UL og sånn. Blir julegaven til oss selv, og håper ikke vi trenger å bruke den, men verdt det om vi like vel må… :santa

En annen ting er denne evige dårlig samvittigheten ifht livstil og vaner! Jeg snuser ikke, jeg røyker ikke, jeg drikker ikke (kun til spesielle anledninger, men velger som regel å være sjåfør), men jeg er ALT for glad i søtsaker, bakst, potetgull, is… ALT som ikke er bra for kroppen! :mad:Veier 71/72 kg og er 165 cm høy. Er på ingen måte feit, men er så redd for at kostholdet skal sette en stopper for baby! Det som irriterer meg aller mest er at jeg VET jeg bør holde meg unna, men tyr til noe godt (og prosessert) ofte! Så blir jeg bare sur på meg selv… med storebror veide jeg 63 kg når jeg ble gravid med han, men det er jo 10 år siden! Gikk opp til nesten 90 kg i graviditeten, og han veide jo nesten 5 kg når han ble født. Har ligget stabilt på pluss minus 71/72 kg i 7 år nå, så kroppen er jo på en stabil vekt, selv med snacks og godis! Samboer er lik meg ifht snacks, men han veier 110 kg og er 186 cm høy, så han har litt for mye på kroppen akkurat nå. Han snuser også, så det påvirker sikkert. Og han er født ekstremt prematurt… i uke 24… :dummy: ingen komplikasjoner eller senskader, men har jo lest mye forskning om at tidlig fødte kan være sterile, fordi testikler og kjønnsorganer forøvrig ikke er helt modne ved fødsel… han har ingen problemer med utstyret, men har alltid hatt en bekymring ifht svømmerne sine (ikke hatt noe grunn til å sjekke det før vi ble i lag - ikke interessert i barn før det). Han har lite mengde når han kommer, selv om det ikke nødvendigvis har så mye å si, men blir godt å få det sjekka og bare få et svar på om det er mulig!

Puh… det var et langt innlegg! Oppsummering: vi venter på time for fertilitetsjekk, og håper vi får fastlege i kommunen vi bor i før neste år! :dance018

Back
Topp