Bringebær te/ bringebær blader?

mammatildennis2014

Betatt av forumet
ImageUploadedByBV Forum1395527501.053503.jpg
Satt å snek litt rundt på andre forum og fant noen som snakket om denne! Jeg fikk 4 pakker fra ei venninne for en stund siden og hun fortalte meg at med førstemann revnet hun masse, men ble anfefalt den teen da hun ventet nr 2 og da ble det ikke en eneste rift! Begge fødslene gikk i super fart og var ganske like mente hun. Leste også at den skulle hjelpe å få igang fødselen og få livmora til å trekke seg tilbake etterpå :-)
Noen som har noen erfaringer å dele? Jeg er litt sånn overtroisk og viss noen sier ting funker så tror jeg på det uansett nesten :-)
Syntes ikke teen var noe god første gangene, men nå har jeg fått litt dilla på den og må ha en kopp hver dag :-) om det ikke er godt for noe annet så er den sikkert ikke usunn å drikke tenker jeg :-D

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har lyst å kjøpe det på mandag. Tenkte å gjøre det før, men har bare glemt det.
Bare hørt fine ting om både teen og kapslene. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg har også hørt mye bra om bringebærblad! Selv tar jeg kapslene denne gangen :-)

Jeg kjøper kapsler i morgen, har hørt at de er mer effektive enn teen da innholdet er mer konsentrert, men hvem vet :) Trodde også at bringebærbladene bre hjalp i forhold til at livmoren trakk seg fortere tilbake, men hvis det hjelper mot rifter også så er det jo supert!

Jeg rakk to kopper med bringebærbladte forrige fredag, før fødselen satte i gang natt til lørdag. Fødselen gikk raskt og fint, og jeg revnet ingenting. Måtte ikke sy noe i det hele tatt. (Førstegangsfødende som fødte i uke 37+0)

Jeg drakk te fra uke 34, revnet ikke.

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg tar bringebærbladkapsler:)
Sniker litt :) når begynte du å ta kapselene? Brukte de med nr 1 og har kjøpt inn til å bruke denne gang også. Fødselen gikk så fint og raskt at jeg tør ikke å ikke bruke de denne gang. Eneste er at jeg ikke er sikker på når jeg kan begynne å ta de.

Jeg begynte å ta dem i uke 33. Er i uke 36 i morgen, og lurer på om jeg skal begynne å ta 3*2 hver dag nå snart. Har tatt 2*2 til nå:) anbefaler også fødselsforberedende massasje. Har gjort det de siste ukene også, og kjenner at det er blitt mer elastisk der nede.. i starten var det veldig ubehagelig, men nå er det greit. Det finnes instruksjonsvideoer på YouTube. Bruker jordnøttolje fra apotek :)

Back
Topp