Bringebær kapsel!

Mummyme

Glad i forumet
Noen som skal starte på dette etterhvert? :)
Tenkte og begynne i uke 35 ca kanskje..Håper man modner litt kjappere :)

Jeg kommer ikke til å bruke det! [:)] Vet ikke helt hva de skal være godt for da.. utenom at jeg har hørt at folk begynner med dem for å få fødselen nærere! Jeg vil ikke ha før termin, så gjør ikke en døyt for å få henne før! Hun får komme når hun kommer! [:D]

Æ e faktisk frista t å bynn,sia æ fekk 14 daga på overtid sist....[:)] Men,regne me at gutn kjæm når hainn kjæm å e klar for d [;)]

Er jo ikke farlig og prøve :)
men, mini kommer når h*n kommer, ikke no stress! Blir uansett fulgt opp så jeg ikke
går over tiden så mye for nr 1 var over 4 kg 52 lang 2 dager over termin :P

Og jeg lå i 2 døgn med rier fra H!
Så d skal ikke skje igjen! Var sånn akkurat stor nok der nede til og få han ut :D

brukte ikke noe sånt sist...og hadde en flott fødsel..så nei.jeg vil ikke begynne å "tukle" med naturens gang [8D]

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

brukte ikke noe sånt sist...og hadde en flott fødsel..så nei.jeg vil ikke begynne å "tukle" med naturens gang [8D]

samme her.. .selv om jeg gikk 9 dager over termin... får heller bare gå over denne gang også, hvis det er slik kroppen og babyen vil det.. [:)]

Brukte sånn med første, hadde ikke noe å si. Hadde en tøff fødsel som endte med vakum. Hun kom 6 dager over termin.
Brukte ikke på andre, han er født 5 dager etter termin og en stjernekikker som gjorde fødselen vond som også måtte ha hjelp med vakum.

Så nå håper jeg alle gode ting er 3[:)]

Jeg kan GODT tukle med naturens gang!! [8D] hehe.. Jeg drakk sånn bringebær te greier forrige gang, og gikk til modningsakupunktur hos Jordmor en uke før fødsel... Jeg er ikke overbevist om at det hjelper (kanskje, kanskje ikke...)[:)], men begynner jo ikke med sånt før jeg vet at det evt. er trygt at bebisen komme... [;)]

ORIGINAL: elva*

ORIGINAL: Mammaen_til_Marcus

samme her.. .selv om jeg gikk 9 dager over termin... får heller bare gå over denne gang også, hvis det er slik kroppen og babyen vil det.. [:)]

Ja,tenker d samme...føler jeg "safer" litt på den måten egentlig[:)]

Jeg har bestemt meg for å begynne på bringebærkapsler fra uke 35 etter å snakket med mange venninner som har gjort det samme. Om det har noen effekt vet jeg ikke, men det skader ikke! Man kan begynne med det allerede 6 uker før termin men jeg begynner i uke 35. Er jo ikke sånn at fødselen begynner med engang man har begynt å ta tablettene eller drikke teen, men den er med på å modne og derfor kan jo den lille komme tidligere. Men jordmor sa at jeg bare kunne ta tablettene hvis jeg ville det, men at det ikke er noen dokumentert effekt av de. Det eneste ho sa kunne være negativt var at noen fikk sterke kynnere av de og at endel derfor sluttet på de igjen. Har ikke vært plaget av noen kynnere enda så satser på at det går bra. Hvis ikke er det jo bare å slutte. :)

Skal også begynne med modningsakupunktur fra uke 36. Akupunktøren jeg bruker anbefaler å begynne så tidlig da man ofte trenger minst 3 behandlinger for å få full effekt. 1 behandling i uka fra uke 36 vil si at akupunkturen vil være ferdig i uke 39 og da er det jo rett rundt hjørne. :)

Er ikke på jakt etter en tidlig fødsel altså, men mer innstilt på å kanskje kunne bidra til at selve fødselen går greit. Kan jo iallfall gjøre det jeg kan for at det skal gå bra, så får jo lille prinsesse ha det siste ordet om hvordan ho vil at det skal være. ;)

Jeg har ikke forsøkt kapselene, men jeg drakk bringebærbladte i stoooore mengder før forrige fødsel. Det ble fortalt med på helsekosten at det skulle forbygge rifter og gjøre slik at jeg helet fortere nedentil etter fødsel, samt hjelpe på modning.
Dette skjedde hos meg:

Teen smakte forferdelig, jeg drakk 1-2 kanner om dagen.. jeg endte opp med å få modningsgel.. fødselen gikk på totalt 9 timer. Jeg revna MYE, og har vondt i arrene den dag i dag (3år senere), det blir vurdert keisersnitt til denne fødselen siden jeg fortsatt har plager etter første fødsel. .. Jeg skal ikke ha sik te denne gangen i hvertfall!

Jeg kommer ikke til å drikke teen, men skal til fødselsforberdende akupunktur hos jm en gang i uken fra uke 35/36[:)]

tror jeg skal ta de bare for sikkerhetsskyld[:)] tok de sist også, og modningsakupunktur, men fødte ikke før 1 uke på overtid[8D]

Gjekk på dei første gangen pga kortere fødsel, livmora skulle trekke seg fortere sammen etter fødsel og for å forebygge rifter.

Min fødsel tok 6 timer fra fyrste rie til gutten kom, blei tatt med tang så måtte bli klippet pga det. Kom foresten også 2 dager etter termin[:)]

Trur kanskje eg skal prøve det denne gangen også sidan fødselen gjekk så fint! (sjå vekk ifra tangen[:-])

Ein liten link: http://www.urtesenteret.no/index.php?categoryID=334

Har også hørt om disse kapslene, skal garantert ta de. Alt for å hjelpe modningsprosessen. Jeg går alltid på overtid. Sist tok jeg modningsakupunktur og gikk 3 dager over. Men fødselen ble lettere pga god modning :) Mindre smertefult syns jeg :)

Back
Topp