Bringebær blad kapsler?

Bakemester Harepus

★Juni12`s jentemamma★Februar2014`s Miss Opptatt★
VIP
Noen fler som har begynt på det?

Min mor gikk på dette med de 3 siste brødra mine, og hu sier at det hjalp henne.. Skal være lettere å presse ut, man er mykere nedentil liksom, og man skal komme seg fortere etter fødselen..

Andre som har andre erfaringer kanskje?

Her blir det i allfall 2 om dagen fram til babyen kommer ;)


 
Ungen kom hvertfall ikke noe fortere som de også sier. Måtte bli satt igang 12 dager på overtid
 
Oi, sånne har jeg ikke tenkt på! Men jeg tok sist sv.sk. Ingen peiling på om det hjalp da!:P Kanskje jeg skal kjøpe sånne igjen... Hadde helt glemt at det fantes..
 


Currrlysue skrev:
tok det sist og skl ta det igjen, bare usikker på når jeg skal bynne :)



Jeg begynte nå ved uke 30..
 
Jeg skal ha bringebær blad te i stede. Storesøs drakk mengder med dette med nr to og hadde en super rask og fin fødsel. Så villig til å prøve;). Bare tror jeg venter et par uker med å starte
 
Jeg er litt skeptisk..Tok sist kapsler, men fødte to dager etter termin.. Ikke så ille det da, men fødsel varte 22 timer, og jeg revnet og mistet masse blod..svimte av etterpå, pga lave jernverdier da.. Og brukte laang tid på å komme meg etter fødsel..

Jeg tror man får den fødselen man får, helt uavhengig av bringebær:) Så jeg blir ikke å ta det igjen, men første gangen var jeg seff villig til å prøve..det virker jo som om noen mener de har god effekt av det, og jeg tror ikke det kan skade så....


Men tenk så langt vi er kommet, som snakker om det nå!!!


 


lillechille skrev:
Jeg er litt skeptisk..Tok sist kapsler, men fødte to dager etter termin.. Ikke så ille det da, men fødsel varte 22 timer, og jeg revnet og mistet masse blod..svimte av etterpå, pga lave jernverdier da.. Og brukte laang tid på å komme meg etter fødsel..

Jeg tror man får den fødselen man får, helt uavhengig av bringebær:) Så jeg blir ikke å ta det igjen, men første gangen var jeg seff villig til å prøve..det virker jo som om noen mener de har god effekt av det, og jeg tror ikke det kan skade så....


Men tenk så langt vi er kommet, som snakker om det nå!!!




Huff.. Det hørtes ikke ut som en hyggelig fødsel =(
Håper denne ikke blir sånn, men alle fødsler er forskjellige ( Takk gud for det ;) ) Skader ikke prøve =)

Huff, ja.. Nå er det ikke lenge igjen ;) hehe.. Tiden flyyr sakte framover ;)
 

tok det i slutten av sv.skapet sist og fødte 2 dager etter termin.. registrert holdt me på i 6 t. men hadde rier uregelmessige 12 t før..også opphold også begynte det vel så smått igjen etter at eg la meg..

men uansett..eg tok sist..vet ikke om det hjalp så voldsomt på at fødeselen går fortere men tror det hjelpe på modningen...

 
Jeg tok det sist og skal ta det igjen nå.. fødte 7 dager før termin og om de faktisk hjalp er jo egentlig vanskelig å si, men skader ikke å ta de.. 
Leste en artikkel om at det er testet på en rekke kvinner og resultatet var at det hadde effekt.. finner den ikke igjen, ellers skulle jeg vist dere den. 
 
Dette er vel litt som modningsakupunktur - for noen hjelper det kanskje og for andre hjelper det ikke. Skjønner dere som vil prøve for sikkerhets skyld, men personlig har jeg nok ikke helt troen :)
 
men hva er best? Teen eller kapslene, finner bare kapslene på urteapoteket... Når kan man starte?
 


*moonpie* skrev:
men hva er best? Teen eller kapslene, finner bare kapslene på urteapoteket... Når kan man starte?



Litt usikker på hva som er best jeg.. Kapslene mine kjøpte jeg på Life helsekost på oslo city.. Jeg har hørt man kan starte ved uke 30 ca..
 


*moonpie* skrev:
men hva er best? Teen eller kapslene, finner bare kapslene på urteapoteket... Når kan man starte?



Litt usikker på hva som er best jeg.. Kapslene mine kjøpte jeg på Life helsekost på oslo city.. Jeg har hørt man kan starte ved uke 30 ca..
 
De fleste har vel noe helt gratis de kan benytte seg av i stedet. Og man får mer ut av deg og. Det kalles samleie og ejakulering ;p
 
Jeg tok de forrige svangerskap, men usikker om det hjalp. Men ho som undersøkte om livmora hadde trekt seg sammen etter fødselen, sa at den hadde gjort det veldig fort.Vet ikke om det har noen sammenheng, men verdt å prøve.
 


Mortania skrev:
De fleste har vel noe helt gratis de kan benytte seg av i stedet. Og man får mer ut av deg og. Det kalles samleie og ejakulering ;p

det er vel kun for å sette i gang fødsel;) har ingen effekt på modning så vidt jeg vet. Kan kun sette i gang dersom man allerede er moden og klar.

jeg tok det første gang, men da endte det med planlagt keisersnitt. Tok det ikke sist. fødte 9 dager før. hadde modningsakupunktur den gangen. Kommer ikke til å ta kapsler, men vurderer akupunktur igjen.
 


lilletitti skrev:


Mortania skrev:
De fleste har vel noe helt gratis de kan benytte seg av i stedet. Og man får mer ut av deg og. Det kalles samleie og ejakulering ;p

det er vel kun for å sette i gang fødsel;) har ingen effekt på modning så vidt jeg vet. Kan kun sette i gang dersom man allerede er moden og klar.

jeg tok det første gang, men da endte det med planlagt keisersnitt. Tok det ikke sist. fødte 9 dager før. hadde modningsakupunktur den gangen. Kommer ikke til å ta kapsler, men vurderer akupunktur igjen.


Ok, vi endrer litt på måten vi skrev det på.

Det kalles SPERM! Jeg tenkte det var litt opplagt at det var det som kom ut av samleie og ejakulering (haha, kom ut av XD) Akten kan fremskynde fødsel, ja, men det var ikke det jeg tentke på.

Jeg har fått beskjed om at samboeren min bare må kjøre seg så langt inni som mulig når han kommer fordi spermen inneholder ettellerannet greier som kan gjøre ettellerannet med sjeden så fødselen går enklere. Jeg er litt trøtt nå, så husker ikke så mye, MEN, poenget mitt er; Det funker kanskje ikke for alle, men det gjør heller ikke remedier man må betale i dyre dommer for. Jeg mener, bringebærBLADkapsler og te og oljer og gudene vet hva, når man har noe som fint kan funke i sengen ved siden av seg. Som attpåtil er både godt og gratis og koselig.
 


Mortania skrev:


lilletitti skrev:


Mortania skrev:
De fleste har vel noe helt gratis de kan benytte seg av i stedet. Og man får mer ut av deg og. Det kalles samleie og ejakulering ;p

det er vel kun for å sette i gang fødsel;) har ingen effekt på modning så vidt jeg vet. Kan kun sette i gang dersom man allerede er moden og klar.

jeg tok det første gang, men da endte det med planlagt keisersnitt. Tok det ikke sist. fødte 9 dager før. hadde modningsakupunktur den gangen. Kommer ikke til å ta kapsler, men vurderer akupunktur igjen.


Ok, vi endrer litt på måten vi skrev det på.

Det kalles SPERM! Jeg tenkte det var litt opplagt at det var det som kom ut av samleie og ejakulering (haha, kom ut av XD) Akten kan fremskynde fødsel, ja, men det var ikke det jeg tentke på.

Jeg har fått beskjed om at samboeren min bare må kjøre seg så langt inni som mulig når han kommer fordi spermen inneholder ettellerannet greier som kan gjøre ettellerannet med sjeden så fødselen går enklere. Jeg er litt trøtt nå, så husker ikke så mye, MEN, poenget mitt er; Det funker kanskje ikke for alle, men det gjør heller ikke remedier man må betale i dyre dommer for. Jeg mener, bringebærBLADkapsler og te og oljer og gudene vet hva, når man har noe som fint kan funke i sengen ved siden av seg. Som attpåtil er både godt og gratis og koselig.


oljene man smører med har jo ingenting med modning og gjøre. det er for å unngå å revne, mjukgjøre litt dær nede! :p Jeg brukte kort tid sist og var i uforskamma god form etterpå, så tar bringebærbladkapslene denne gangen å ;) :p
 
Jeg tenkte å begynne 3 uker før termin med bringebærkapsler.
De skal visst hjelpe på riene også.
Vet noen sier at de fikk mye masrier med de kapslene, så ikke lurt å starte for tidlig.


Uttalelser fra en lege.
Bringebærbladte sies å bidra til at riene settes i gang. Bladene skal gjøre sitt til at både hud og livmor utvider seg. Drikk 2-3 kopper om dagen. Du kan også prøve bringebærkapsler, som etter sigende skal være ennå mer effektive
 
Back
Topp