Bring on guttenavn!! :-)

Ballettien

Glad i forumet
Mailykke 2018
Vi står helt fast [emoji85] hjelp!

Har snakket om Oliver, Ulrik, Herman, men blir IKKE enig.

Har dere lyst å komme med forslag, jeg er åpen for alle kategorier [emoji16]

Jeg liker godt Georg, Johannes, Sigurd og Tidemann.

Har dere noen ide da? Skal det feks være "internasjonalt", nordisk, klassisk, bibelsk, latinsk, søtt, tøft osv osv osv

Felix [emoji170]

Her kjem gutt nr 2... så kan ikkjevhavsamme navn som storebror! [emoji85] så henge meg på her for inspirasjon!

Vi har laga ei liste med navn som fungerer på begge våre morsmål, men bestemmer ikke navn før babyen er født! Første gang(av3) at vi vet kjønn, så lettere å tenke på det nå. Men guttenavn er vanskelig for det er så mange fine norske navn som ikke fungerer på mitt morsmål...

Haha prøv å Finn navn til to [emoji85][emoji1348][emoji1348] vi har ikke sjangs!! Jeg er blitt veldig glad i navnet Aksel den siste tiden, men pappaen er ikke enig! Pluss vi må ha ett navn til den andre også, og der står jeg bom fast! Pappaen vil ha typisk pop navn, jeg ønsker meg noensinne kanskje ikke er så vanlig!

Brik
Oleif
Velte
Thorin
Snorre
Torkil
Hadle

Birk
Brage
Brynjulf
Mikkel
Sølve
Sigurd
Vincent
Heine

Jeg syns det er utrolig mange fine guttenavn! [emoji170]

Guttenavn er ikke lett, spessielt ikke viss du som meg ikke klarer popnavn. Selv gikk jeg på en skole med to klasser, der var det 8 Fredriker og 5 Marier :angelic: Storesøsters navn fant jeg tilfeldig og hun var nr 42 med det navnet da hun ble døpt. Navnet lillebror om mulig får blir nr 16 i Norge. For meg er det viktig med internasjonale og sjeldne navn.

Inspo:
Ferdinand
Felipe
Amadeus
Nathaniel
Isaiah

Av de tre dere har snakket om liker jeg Oliver veldig godt. Jeg syns det er så sjarmerende :) På guttenavnlista vår hadde vi norrøne navn, og det ser ikke ut som det er helt deres stil, ut i fra de dere har diskutert til nå. Men vi tenkte i hvertfall på Olav, Sigbjørn, Torbjørn, Håkon, Vemund, Einar, Tormod.

Haha prøv å Finn navn til to [emoji85][emoji1348][emoji1348] vi har ikke sjangs!! Jeg er blitt veldig glad i navnet Aksel den siste tiden, men pappaen er ikke enig! Pluss vi må ha ett navn til den andre også, og der står jeg bom fast! Pappaen vil ha typisk pop navn, jeg ønsker meg noensinne kanskje ikke er så vanlig!

Brik
Oleif
Velte
Thorin
Snorre
Torkil
Hadle

Det kan ikke være lett med to, nei! Men jeg heier på deg når det gjelder navnevalget. Hadle syns jeg er skikkelig kult, jeg vet bare om en som heter det, en flott kar. Aksel er kjempefint det også. Typisk at ikke pappaen er enig, så hadde dere i hvertfall hatt 50 % på plass.

Back
Topp