Brillor.

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
Eg var hos optiker og fick meg briller. Detta er nytt før meg.
Er det vanligt att man syns att ting ser skjevt ut.
Tog det lang tid før dere blev vant til og bruke brillorna?

Det kan ta alt fra 1-2 dager og opp til 2 uker før øynene venner seg til den nye styrken. Jo mer man bruker brillene, jo raskere venner man seg til de. Er det gått noen uker, og du fortsatt føler det er skjevt og rart, da ville jeg tatt kontakt med optiker igjen. :)

Skjevt ut synes jeg høres svært merkelig ut, dette bør du snakke med optiker om. Ting skal jo ikke oppleves skjevt, heller tvert i mot skal briller rette opp ting som ser skjevt ut uten briller :p

Skjevt ut synes jeg høres svært merkelig ut, dette bør du snakke med optiker om. Ting skal jo ikke oppleves skjevt, heller tvert i mot skal briller rette opp ting som ser skjevt ut uten briller :p
Kan se skjevt ut når man plutselig setter på briller og ser bra. Tar tid før øynene og hjernen vender seg til å se «riktig». Øynene dine er da så vandt til å anstrenge seg for å se riktigere at det tar tid før hjernen og øynene slapper av sånn at man ser bra med briller. Det er helt normalt :)

Kan se skjevt ut når man plutselig setter på briller og ser bra. Tar tid før øynene og hjernen vender seg til å se «riktig». Øynene dine er da så vandt til å anstrenge seg for å se riktigere at det tar tid før hjernen og øynene slapper av sånn at man ser bra med briller. Det er helt normalt :)

Virkelig? Nå føler jeg det er superlenge siden jeg fikk briller, kan ikke huske det. Og jeg har hornhinner som står som tårnet i Pisa :p Lærer stadig noe nytt på nett. Men tenker det alltid er lurt å snakke med sin optiker om man har bekymringer/tanker om briller, det er jo de som er utdannet i faget :)

Virkelig? Nå føler jeg det er superlenge siden jeg fikk briller, kan ikke huske det. Og jeg har hornhinner som står som tårnet i Pisa :p Lærer stadig noe nytt på nett. Men tenker det alltid er lurt å snakke med sin optiker om man har bekymringer/tanker om briller, det er jo de som er utdannet i faget :)
Ja, det er veldig vanlig. Også vanlig at optikere advarer om dette og at man skal vente en del dager før man eventuelt ser bra nok. Det samme gjelder linser. Jeg er hos optiker mange ganger i året fra jeg var 2 år. Og fått beskjed om dette sikkert hver eneste gang :p

Ting er skjevt bara ting som er nært . Tex eg skulle vaska en stekepanne og synd den var sne oval:p. Eg har brillor 1,5 i begge øyer .brillor brukes til langsynt tex se læsa test tv

Ting er skjevt bara ting som er nært . Tex eg skulle vaska en stekepanne og synd den var sne oval:p. Eg har brillor 1,5 i begge øyer .brillor brukes til langsynt tex se læsa test tv
Vent noen dager å se hvordan det går :) langsynt kan jeg ikke så mye om da jeg er nærsynt.
Skal du bruke briller hele tiden eller kun når du leser, ser TV osv?

Vent noen dager å se hvordan det går :) langsynt kan jeg ikke så mye om da jeg er nærsynt.
Skal du bruke briller hele tiden eller kun når du leser, ser TV osv?
Skall væl helst bruke hela tiden .
Eg har sne hornhinne.

Last edited:
Eg syns verden ble liten, for eg følte at eg ikkje brukte sidesynet i starten, at hele verden foran meg ble fanga inn i brillene. Eg har minus og skjeve hornhinner.

Det kan ta litt tid å bli vant med briller ja. Hadde du mye i pluss eller minus?

Eg var hos optiker og fick meg briller. Detta er nytt før meg.
Er det vanligt att man syns att ting ser skjevt ut.
Tog det lang tid før dere blev vant til og bruke brillorna?
Noen ukers bruk, så ser du ikke kanten av brillene lenger. Man venner seg fort til de om man bruker de hver dag, hele dagen. Om brillene føles skeive, så kan du få de rettet på av optikerne.

Eg syns verden ble liten, for eg følte at eg ikkje brukte sidesynet i starten, at hele verden foran meg ble fanga inn i brillene. Eg har minus og skjeve hornhinner.
Eg syns att när eg tar brillor så blev allt så stor för meg. Känns som jag er i en större värld

Noen ukers bruk, så ser du ikke kanten av brillene lenger. Man venner seg fort til de om man bruker de hver dag, hele dagen. Om brillene føles skeive, så kan du få de rettet på av optikerne.
Brillor føles ikke skeive men ting ja ser. Ting som er nær meg.

Brillor føles ikke skeive men ting ja ser. Ting som er nær meg.
Aha, da er jeg enig med det de andre skriver. Øynene dine er vant til å kompensere mye. Det gjør de fortsatt, frem til de venner seg til brillene. Det vil si at du overkompenserer akkurat nå. Men det går seg til.

Back
Topp