Briller = hodepine

Millian

Glad i forumet
Septemberlykke 2016
Jeg har brukt briller de siste årene, og brukt samme briller de siste to årene. Jeg får sjekket synet med gjevne mellomrom, og det har ikke endret seg ( -0,75 og -1,25)
Jeg er nå 12+6 og har de siste ukene fått et kjipt problem. Hver gang jeg bruker brillene lengre enn 5 min, så får jeg vondt bak øyenbrynene, i øynene og veldig smertefull hodepine. I dag brukte jeg brillene i 30 min og har hatt hodepine siden.

Noen som har hørt om eller opplevd det samme? Litt kjipt om jeg ikke kan bruke briller, da kan jeg ikke kjøre bil:/
Ps: linser tåler ikke øynene mine, reagerer på dem, så det er ikke et alternativ.

Synet kan vel endre seg når man er gravid har jeg hørt, men har ingen erfaring med det selv.

Har jo fått vondt i hodet når synet mitt har endret seg og brillene er feil, så kanskje det kan være greit med en ekstra sjekk :)

Jeg trodde også jeg ikke tålte linser, helt til jeg fant et merke jeg tålte, og lærte meg å sette dem inn riktig.
(Just sayin'. ;) )

Det kan være selve innfatningen som gjør vondt, eller at du rett og slett bruker brillene for lite.
Jeg får vondt i hodet og blir kvalm og svimmel om jeg ikke tar på meg briller/linser med en gang jeg står opp.
En tur på do uten briller er nok til å sette i gang migrene.

Det kan også være tilfeldig, men at du tenker over det først når du tar på brillene.

Ta en tur til optiker, gjerne en annen enn du vanligvis går til. :)

Jeg trodde også jeg ikke tålte linser, helt til jeg fant et merke jeg tålte, og lærte meg å sette dem inn riktig.
(Just sayin'. ;) )

Det kan være selve innfatningen som gjør vondt, eller at du rett og slett bruker brillene for lite.
Jeg får vondt i hodet og blir kvalm og svimmel om jeg ikke tar på meg briller/linser med en gang jeg står opp.
En tur på do uten briller er nok til å sette i gang migrene.

Det kan også være tilfeldig, men at du tenker over det først når du tar på brillene.

Ta en tur til optiker, gjerne en annen enn du vanligvis går til. :)

Har prøvd 6-7 forskjellige typer linser, og alle varianter. Med månedslinser fikk jeg blemme på øyeeplet, så tåler nok ikke linser nei;)

Har brukt samme innfatning hver dag i rundt 2 år, merkelig om jeg plutselig skulle reagere på dem.
Har en venninne som er optiker, og hun sier at hormonene kan "ødelegge" synet, det er helt normalt.. utrolig plagsomt, men normalt..

Back
Topp