Brie

Marit 83

Elsker forumet
Skal ha besøk av ei venninde i kveld og har kjøpt inn ost og kjeks vi skal kose oss med [:)] MEN kan jeg spise Brie nå som jeg er gravid!? Mener å ha hørt at man ikke skal det...eller er det bare mns man ammer...? Hmmm...[8|] Har sååå lyst på Brie... [:)]

jeg er ikke sikker, men vist det er en type muggost.
så tror jeg at jeg har hørt at man ikke skal spise det.
men hvor farlig det er, er noe anna.
jeg er litt sånn at jeg spiser det jeg føler for, men holder meg selvfølgelig unna alkohol[;)][:D]

ORIGINAL: camillajenta86

jeg er litt sånn at jeg spiser det jeg føler for, men holder meg selvfølgelig unna alkohol[;)][:D]

Ja, det er vel en type muggost... [:)][:)]
Men ett par skiver da...skader det?! Hmm...jaja...må vel holde meg
unda når det sies man skal det da [8D]

les på pakken:
er brien pastirusert, kan du spise den.

ORIGINAL: Marit 83

ORIGINAL: camillajenta86

Ja, det er vel en type muggost... [:)][:)]
Men ett par skiver da...skader det?! Hmm...jaja...må vel holde meg
unda når det sies man skal det da [8D]

jeg hadde spist den[8D][:D]

ORIGINAL: Celene

les på pakken:
er brien pastirusert, kan du spise den.

Helt sikkert?! Oi, skal sjekke.......................løper bort til kjøleskapet.......... [8D]

...............stod ingenting om at den var pasteursert... [&:]
Hmmm...da tror jeg ikke jeg tørr...eller...er det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ farlig da...bare nooooen få biter...hva kan skje egentlig...? Det er vel ikke så ille at man kan spontanabortere liksom...? Hmmm...ne jeg får holde meg unna da... [&o]

hmm... skal se om jeg finner ut av noe... fælt om du ikke kan spise en ost nå da. [&:]

Hmmm...da tror jeg ikke jeg tørr...eller...er det SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ farlig da...bare nooooen få biter...hva kan skje egentlig...? Det er vel ikke så ille at man kan spontanabortere liksom...? Hmmm...ne jeg får holde meg unna da... [&o]

okei

hvilket merke er det? er den norsk produsert?

jeg ville spist uansett...
men jeg spiste det meste i forrige svangerskap og vet det gikk bra... men jeg skal ikke anbefalle deg å gjøre det samme :D

ORIGINAL: Surita

hmm... skal se om jeg finner ut av noe... fælt om du ikke kan spise en ost nå da. [&:]

Er jo egentlig ikke verdens undergang, har kjøpt flere oster også, som jeg vet jeg kan spise...men denne brien hører liksom med når man spiser ost&kjeks... [8D] Er noe med den liksom...

ORIGINAL: Celene

okei

hvilket merke er det? er den norsk produsert?

jeg ville spist uansett...
men jeg spiste det meste i forrige svangerskap og vet det gikk bra... men jeg skal ikke anbefalle deg å gjøre det samme :D

Merke; `Hong`, "Guldbrie", Dansk produsent som leverer til det danske kongelige hoff stod det utenpå...hehe...

Jaja...får se da...hun venninden som kommer VET hvor glad jeg er i brie, men vet IKKE at jeg er gravid...tar vel ett par biter da for å ikke avsløre noe... [8|]

Jeg fant jeg fant! [:D]

http://matportalen.no/Emner/Gravide

Hvis du blar deg nedover til det avsnittet som handler om ost og melkeprodukter så står denne osten nevnt spesifikt... Det anbefales at du spiser osten så fersk som mulig hvis du vil spise den. [;)] Er Listeria bakterier som kan være i det og derfor bør man være litt forsiktig med denne type ost. Det er ikke farlig å spise den dersom den er fersk tolker jeg det som da. [:D]
Så sjekk dato'n på den... er det nært at datoen går ut så er det best å la være... ellers ville jeg spist den med god samvittighet. [;)] Står jo der jeg linka til at Listeria er sjeldent så jeg tror det skal være rimelig trygt å spise egentlig. [:)]

ORIGINAL: Toika

Før jeg dør her av dårlig samvittighet så må jeg si at jeg vet om fler som har spist det og født friske unger.

mitt knøtt er en frisk og fin gutt..

men jeg tror jammen at jeg sier som Surita, dersom den er fersk og er ny innkjøpt ville jeg jammen tatt meg en jafs :D

Jeg spiser heller den andre osten jeg har kjøpt jeg, den er 100% trygg å spise iallefall [:)] Jeg vil ikke ta en eneste sjans med lillegull i magen, selv om det frister, så skal jeg klare å imotstå. Klarer uten problem å imotstå alt av godterier nå også, så da skal jeg greie en ost [:)]

Alt for det lille underet i magen [:D] <3

Takk for mange svar og info [:)] Hadde ikke ANING om den Listeriabakterien, så det var det som avgjorde saken veldig lett for meg, NULL BRIE på meg [;)]

Back
Topp