Brie ost.. ? hjelp.......

eelo

Blir kjent med forumet
hei...

var på forening igår kveld med noen venniner...så hadde ho lagt til ost og kjeks og mye annet godt...
men iallefall eg spiste ost og kjeks som vanlig.. der med og brie ost...
tenkte ikke noe over det før eg la meg igår kveld, da kom panikken, redselen og alt oppi alt....

no tenker eg bare på at eg har skadet lille gullet mitt.....
koss kunne eg være så dum og spise det....
FOR ME KAN VEL IKKE SPISE BRIE OST???

Man skal ikke spise upasteurisert ost nei, som brie.. Men det er heldigvis ikke ofte at osten inneholder disse bakteriene, så aller mest sannsynlig går det nok bare bra :) Bare ikke gjør det fler ganger, for sikkerhets skyld!

jo takk...... da vet eg jo enda bedre at eg har vore stygg mot lille gullet mitt......
og kanskje verst av alt skadet det......

hadde vore fint med litt omtanke.............

Javel!? Prøvde å si det på en så fin måte som mulig.. Takler du ikke det, burde du kanskje ikke spurt...

minnie2 skrev:
Man skal ikke spise upasteurisert ost nei, som brie.. Men det er heldigvis ikke ofte at osten inneholder disse bakteriene, så aller mest sannsynlig går det nok bare bra :) Bare ikke gjør det fler ganger, for sikkerhets skyld!

Syns dette var skrevet med fin omtanke...

"Men det er heldigvis ikke ofte at osten inneholder disse bakteriene, så aller mest sannsynlig går det nok bare bra :) Bare ikke gjør det fler ganger, for sikkerhets skyld!"

Tror ikke det kan sies på en mer skånsom måte.
Eller skulle jentene løyet til deg og sagt "Nei bare spis"?
Det går nok bra! Men du må jo ikke gjøre det igjen.
Vi kan alle glemme oss, vi er bare mennesker.
Men du må jo tåle å få svar på det du spør om ;)

eg er veldig gla for svarene eg får av dere...
eg skulle visst selv at eg ike skulle spise brie ost...eg spiste ikke så mye av den, men men...
beklage virkelig visst eg svarte litt frekt..

eg er takknemelig for at dere svarer meg....

er bare veldig skuffet over meg selv..... sku visst bedre.....
men no spiser eg ikke det flere ganger i svangerskapet..... :)

Eg har ete brie som er laga på pasteurisert melk, og med god holdbarhetsdato. Det gjor eg sist med god samvittighet, og det har eg gjort denne gongen og..

Som sagt over her, det er svært svært skjelden listeria i desse typer oster. Men det e nå bare meg då...

Back
Topp