Bricanyl

• Trådstarter Trådstarter Fru Fortuna
  • Opprettet Opprettet
F

Fru Fortuna

Guest
Hvordan funker det, dere som har fått det til barna deres? regner med at ikke det er samme inhalator som voksne har, funker dårlig å trekke pusten dypt på kommando enda.. Jeg skal til legen i dag pga natthosten som ikke gir seg, kanskje bricanyl kunne være hjelp for henne? Vet ikke hva som skal til før leger skriver ut bricanyl i så ung alder, så er jo ikke sikkert at det er noe hun skal ha.

ORIGINAL: nate85

Vi har bricanyl hostesaft til snuppelille. Hun hoster og freser, så løsningen hos oss er Bricanyl hostesaft[:)]
Kanskje det kan være løsningen for dere også? Jeg har iallfall fått erfare at de fleste legene vi har vært til med snuppelille og hosten hennes, har skrevet ut bricanyl.

Hostesaft-form ja, det var lurt! Ja nå håper jeg vi kan få noe som kan hjelpe henne litt når hostekulene står på som værst. Er det tørr natthoste hos dere også?

David fikk bricanyl-hosesaft daglig i ca 3 mnd.. Det funket bra på hosten, men bare i et par timer av gangen.
For ca 1 mnd siden var vi hos barnelege og fikk astmamedisiner (ventoline og flutide) og etter det har han vært HELT fin. Ikke noe surkling og piping i pusten og hosten er helt borte[:D]

Fikk beskjed av legene (både fastlegen og barnelegen) at bricanyl er en fin medisin midlertidig, men dersom det kun hjelper i korte perioder og man er avhengig av det flere ganger daglig over lengre tid, da er det nok andre medisiner som må til...

ORIGINAL: Que

David fikk bricanyl-hosesaft daglig i ca 3 mnd.. Det funket bra på hosten, men bare i et par timer av gangen.
For ca 1 mnd siden var vi hos barnelege og fikk astmamedisiner (ventoline og flutide) og etter det har han vært HELT fin. Ikke noe surkling og piping i pusten og hosten er helt borte[:D]

Fikk beskjed av legene (både fastlegen og barnelegen) at bricanyl er en fin medisin midlertidig, men dersom det kun hjelper i korte perioder og man er avhengig av det flere ganger daglig over lengre tid, da er det nok andre medisiner som må til...

Så bra dere fant noe som fjernet hosten hans helt, er så plagsomt når det står på! Foreløpig er det bare nattestid hun hoster, så håper hostesaft skal være nok for oss. Har ikke vært til utredning for astma eller noe sånt, men vi får se hva legen sier i dag. Det er forsåvidt ikke noe piping eller surkling i brystet så har igrunn stor tro på at det ikke er noe mer alvorlig. Så får vi se om bricanyl kan hjelpe henne, og om vi får det utskrevet i det hele tatt[:)]

ORIGINAL: Fru Fortuna

ORIGINAL: Que

Så bra dere fant noe som fjernet hosten hans helt, er så plagsomt når det står på! Foreløpig er det bare nattestid hun hoster, så håper hostesaft skal være nok for oss. Har ikke vært til utredning for astma eller noe sånt, men vi får se hva legen sier i dag. Det er forsåvidt ikke noe piping eller surkling i brystet så har igrunn stor tro på at det ikke er noe mer alvorlig. Så får vi se om bricanyl kan hjelpe henne, og om vi får det utskrevet i det hele tatt[:)]

Da er det nok ikke like ille som det var hos David.. Og om hun kun trenger en liten dose før leggetid er jo ikke det så mye. David måtte ha den 3 ganger daglig og selv det var egentlig ikke nok..
Krysser fingrene og håper dere finner noe som kan hjelpe. Slitsomt å hoste så fælt[8|]

Da fikk vi en resept på Efedrin. Må google det litt så jeg kan få vite litt mer om det. Skal prøve det før hun legger seg i ei uke og se om det var nok. Hvis ikke skal vi i gang men noe inhalasjonskur over 14 dager, håper vi slipper unna det..
Så da får vi gi efedrin et forsøk. Hadde luftfukter på rommet hennes i natt og det hjalp endel på hostinga det også.

ORIGINAL: nate85

ORIGINAL: Fru Fortuna

Da fikk vi en resept på Efedrin. Må google det litt så jeg kan få vite litt mer om det. Skal prøve det før hun legger seg i ei uke og se om det var nok. Hvis ikke skal vi i gang men noe inhalasjonskur over 14 dager, håper vi slipper unna det..
Så da får vi gi efedrin et forsøk. Hadde luftfukter på rommet hennes i natt og det hjalp endel på hostinga det også.

Jeg vil anbefale deg å prøve ut Efedrin på dagtid først, for å se om hun reagerer. en del barn (inkludeert min M) har en tendens til å bli hyperaktive av det. Bare et lite tips altså[:)]
Får håpe det hjelper, og at frøkna di blir kvitt hosten sin![:)]

Takk for tips[;)] Satser på at det funker som det skal!!

Back
Topp