Brevvenner *insp*

*Meya*

Forumet er livet
Mange her som hadde brevvenner?

Jeg fikk min første i Norge i femte klasse, fra en "vennskapsklasse", og så i utlandet i sjette klasse (Ghana) og så ballet det bare på seg, og på det meste, da jeg var sånn 15-16 og til jeg var 20 hadde jeg vel en tja, 20-25 stykker tror jeg, i hele verden. Hadde annonser i brevvenn-blader og fikk 1000-vis av svar feks, og i begynnelsen svarte jeg jo nesten alle hehe...

Sluttet da jeg fikk eldstejenta mi, så og si, hadde bare tre-fire igjen etterpå, og har kontakt med de enda.

Så tok jeg det opp igjen for noen år siden, og nå har jeg vel en fem-seks brevvenner, og 10-12 stykker jeg bare bytter ting med.

Jaaa, jeg hadde!!  Skrev med en gutt fra Tyskland husker jeg, han digga Roxette, hehe.  Og hadde noen flere fra en del andre land jeg ikke husker nå...
Men fikk god trening i å skrive engelsk. [:D]

ORIGINAL: LovelyTwo

Ja hadde mange en stund, men bare fra norge og sverige [:)] det var så spennende å vente på brev husker jeg... hehe. Men er år og dager siden gitt. Kunne tenkt meg noen nå også, men føler det blir for liten tid til det.

Det er mest pga tiden at jeg heller mest bytter ting med folk, og ikke har så mange brevvenner.

Husker jeg hadde i Sverige, Danmark, Tyskland, Russland, Østerrike, Frankrike, Algerie, Marokko, Libya, Egypt, India, Pakistan, Japan, Indonesia, Ghana, Nigeria, Etiopia, Ukraina osv... Maaange, alt for mange, men foreldrene mine betalte gladelig porto, fordi de også elsket hobbyen min hehe.

jeg hadde mange - flere fra japan, en fra sverige, ei fra hellas, en fra marokko, ei fra australia og et par fra norge i alle fall... sluttet da jeg var au pair i sveits for da ville jeg heller bruke pengene på festing og moro enn på frimerker og brevark, men har funnet igjen brevvenninnen min fra australia på facebook, så vi har kontakt igjen - nesten 20 år senere

husker vi var å leika nede i fjæra...fikk øye på en flaskepost..der var det et brev fra ei jente som skreiv litt om segselv og ville ha brevvenner...sendte brev tilbake til hun(i post da) [:D]

Ja, hadde en i sverige.. hehe
vi er venner enda, men skriver ikke brev da.. [:D]

Skikkelig nerdehobby hehe.

Gubben min bare fniser og ler av meg hehe.

Det er jo veldig gøy å snakke med andre som har andre kulturer og alt det der..
jeg er den typen som elsker å lære om nye ting, å oppleve hvordan de lever..[:D]

ORIGINAL: brownie*

Ja jeg traff ei jente i syden for mange herrens år siden som jeg skreiv brev med en stund[:)] Veldig koselig da[:)]

jeg også[:)]

Back
Topp