Brev om fødeplass

*Marihøna*

Betatt av forumet
Juligull2021
Har dere fått brev inne på helsenorge e.l. hvor det fremkommer at dere har fått fødeplass?

Var noe styr med dette i starten hos meg hvor lege hadde sendt henvendelse til sykehus men at de ikke hadde registrert det. Jeg ringte sykehuset i etterkant og de sa at de hadde registrert det. Tok de på ordet, men nå mange måneder i etterkant kan jeg ikke se å ha mottatt noe skriftlig brev med bekreftelse. Men det er kanskje ikke rutine?
 
På SiV står det at det ikke sendes ut noen bekreftelse på fødeplass og at alle som sender inn søknad automatisk får plass. Men vet ikke om praksisen er lik over alt
 
Jeg har ikke fått noe brev ang fødeplass. Men skal føde ved lokalsykehuset som kun har ca 400 fødsler i året.
 
Fikk ikke bekreftelse sist eller denne gangen, sykehus innlandet :) sist fikk jeg å vite at det egentlig bare var å kjøre til nærmeste sykehus når fødslen starta, det var dog i november, så blir jo litt anna nå :)
 
Tenker jeg tar en telefon dit i morgen og sjekker opp :)Er på Ullevål så er mye aktivitet inn og ut der. Antar de vil ta imot meg med åpne armer når jeg kommer for å føde uansett, men syns det hadde vært ryddig å få en skriftlig bekreftelse om fødeplass. Da vet jeg at de har kontaktinfoen min hvis det er noe viktig info omkring fødsel etc de sender ut.
 
Jeg trodde bekreftelsen var når man fikk innkalling til OUL?

Jeg fikk først brev om bekreftelse. Der fulgte det med litt diverse info om sykehusets rutiner rundt fødsel/barsel, og et infohefte med informasjon om sykehuset. Time til ordinær ul kom senere.

Sikkert litt forskjellig fra sykehus til sykehus :)
 
For min del stod det noe om at tilbud om OUL ved det aktuelle sykehuset også var bekreftelse på at man hadde fødeplass der. Har ikke fått noe annet bekreftelse enn det.
 
For min del stod det noe om at tilbud om OUL ved det aktuelle sykehuset også var bekreftelse på at man hadde fødeplass der. Har ikke fått noe annet bekreftelse enn det.
Ikke jeg heller, men tenker at det er nok bekreftelse. Dersom de har noe generell eller viktig informasjon å gi oss vil jeg anta at vi senere vil motta dette.
 
Jeg har heller ikke fått noe annet brev enn det jeg fikk i forbindelse med innkalling til rutineultralyd :)

Jeg har ellers fått brosjyrer fra jordmor :)
 
Har dere fått brev inne på helsenorge e.l. hvor det fremkommer at dere har fått fødeplass?

Var noe styr med dette i starten hos meg hvor lege hadde sendt henvendelse til sykehus men at de ikke hadde registrert det. Jeg ringte sykehuset i etterkant og de sa at de hadde registrert det. Tok de på ordet, men nå mange måneder i etterkant kan jeg ikke se å ha mottatt noe skriftlig brev med bekreftelse. Men det er kanskje ikke rutine?
Jeg fikk brev på helsenorge om at jeg hadde fått fødeplass på Ullevål, da legen søkte om det i uke 15 ellerno. Fikk brev dagen etter med bekreftelse. Men om du ble kalt inn til OUL på Ullevål så er det fordi du har fått plass der vil jeg tro! :)
 
Back
Topp