Brev fra Riksen

Bubbly

ønsker meg en liten skatt
Hurra!

I dag fikk jeg brev fra Riksen om at de har mottatt henvisning til ass. befruktning etter at jeg tok lap. og fikk påvist endometriose forrige uke.

Fikk ingen dato, men nå vet jeg hvertfall at de har fått henvisninga!! :)

Noen som vet hvor lang tid det tar ca. før man blir innkalt til forsamtale?

Det er nok snakk om ICSI om jeg ikke har tatt feil, pga svært dårlige svømmere hos mannen + endometriose og mulig tette egglederne hos meg (de fikk ikke gjennom blåfarven ihvertfall)...

Vi fikk brev om at de hadde mottatt henvisning i midten av mai, fikk nytt brev med info og tidspunkt for oppstartsamtale i begynnelsen av august, og var på oppstartsamtale i slutten av september. Tok litt tid før vi mottok brev om oppstartsamtale pga sommerferien, så man kan nok trekke ifra i hvert fall en mnd :)

Kan jo håpe at det er kortere ventetid for deg :)

Vi fikk brev om at de hadde mottatt henvisning i midten av mai, fikk nytt brev med info og tidspunkt for oppstartsamtale i begynnelsen av august, og var på oppstartsamtale i slutten av september. Tok litt tid før vi mottok brev om oppstartsamtale pga sommerferien, så man kan nok trekke ifra i hvert fall en mnd :)

Kan jo håpe at det er kortere ventetid for deg :)

Takk for svar!
Da kan jeg tenke ca. 3 mnd da til samtalen. Det overlever jeg :)
Har lært meg å vente nå.

Vi fikk brev om at Riksen hadde mottatt søknaden i mai, fikk brev med info og tidspunkt for oppstarsamtale i august og var på samtale 9. september. Skullet ringe inn neste mens etter det, var heldig og fikk mensen 3 dager etter samtalen og fikk starte opp den syklusen :)

Fikk vel brev om at riksen hadde mottatt søknaden i juli og fikk innkallelse til samtale nå, fikk time i slutten av oktober da :)

Hvor lang tid tok det fra henvisningen ble sendt til dere fikk brev om at de hadde mottatt den?

Hvor lang tid tok det fra henvisningen ble sendt til dere fikk brev om at de hadde mottatt den?

Den ble sendt etter operasjonen forrige tirsdag. Så den ble nok sendt onsdag og svaret fikk jeg i går.

Så 5 dager (inkludert helg).

Jeg ble ekstremt positivt overrasket over å få svar så fort! :)

For oss tok det 3 mnd fra henvisning mottatt til oppstartsamtale og deretter 3 mnd før første forsøk! Vi har også hatt icsi pga dårlig sædkvalitet hos mannen og nå har jeg en liten gutt i magen:-) Masse lykke til!

For oss tok det 3 mnd fra henvisning mottatt til oppstartsamtale og deretter 3 mnd før første forsøk! Vi har også hatt icsi pga dårlig sædkvalitet hos mannen og nå har jeg en liten gutt i magen:-) Masse lykke til!

Hurra!! Gratulerer så mye!!

Fikk dere det til på første forsøk?

Er så glad for at det finnes hjelp å få for oss.

Hurra!! Gratulerer så mye!!

Fikk dere det til på første forsøk?

Er så glad for at det finnes hjelp å få for oss.
Takk:)
Nei, vi måtte som mange andre gjennom noen runder før det satt. Men alt i alt føler jeg at vi har vært veldig heldige og lykkes relativt raskt. Jeg ble gravid på andre forsøk, men da var det utenfor livmor. Deretter ble jeg gravid med fryseegg fra samme forsøk ved neste innsett:)

Det er store sjanser for å lykkes, selv om noen må gjennom noen runder før spiren sitter. Masse masse lykke til:)

Last edited:
Takk:)
Nei, vi måtte som mange andre gjennom noen runder før det satt. Men alt i alt føler jeg at vi har vært veldig heldige og lykkes relativt raskt. Jeg ble gravid på andre forsøk, men da var det utenfor livmor. Deretter ble jeg gravid med fryseegg fra samme forsøk ved neste innsett:)

Det er store sjanser for å lykkes, selv noen må gjennom noen runder før spiren sitter. Masse masse lykke til:)

Takk :) Da har jeg ett håp <3

Back
Topp