Brev fra oslo universitetssykehus

håperpåettmirakel

Glad i forumet
Jeg fikk i dag brev fra sykehuset om at de har mottat søknaden vår. Der står det om at det ikke er rett til nødvendig helsehjelp og at legeseksjonen skal vurdere om behandlingen skal igangsettes. Er det noe jeg skal gjøre eller er det leger på sykehuset som skal vurdere om vi er egnet til å få flere barn og få tilbud om prøverør?

En slik prosess går de fleste igjennom, men jeg kjenner ikke bakgrunnen din. Har dere barn fra før? I de alle fleste tilfeller får man kun dekket behandling til to barn og om dere har fra tidligere er dermed dette noe de vurderer. Det er stort press på tjenesten og man må derfor prioritere. Er jo ei her inne som har fått dekket beh til flere barn, men dette er ikke normalen. Kjenner veldig mange som har fått avslag på det og dermed har måttet betale hele "gildet" selv privat. Urettferdig at det er ulik vurdering! Om dere kun har ett barn fra før, er det stort sett en formalitet at dere godkjennes, men de ser selvsagt på evt årsaker til at man ikke har fått det til, alder, livssituasjon osv. Stort sett helt ufarlig, så det ordner seg nok skal du se :).

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg fikk i dag brev fra sykehuset om at de har mottat søknaden vår. Der står det om at det ikke er rett til nødvendig helsehjelp og at legeseksjonen skal vurdere om behandlingen skal igangsettes. Er det noe jeg skal gjøre eller er det leger på sykehuset som skal vurdere om vi er egnet til å få flere barn og få tilbud om prøverør?
Jeg mener det er standard brev de sender ut til alle jeg... Eller tar jeg helt feil?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Jeg mener det er standard brev de sender ut til alle jeg... Eller tar jeg helt feil?

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app
Jeg er enig med deg. IVF er jo ikke nødvendig helsehjelp etter definisjonen, men alle som har rett på det får behandling etter hvert. Du trenger ikke gjøre noe. Du får ny innkalling etter hvert.

Gyn sa hvertfall at vi fikk det dekket fordi det er søskenforsøk, vi har en sønn på tre år som vi brukte veldig lang tid på å få til, gyn kaller han ett mirakel ;) Men ønsker oss ett søsken til han og har prøvd i to år nå.

Gyn sa hvertfall at vi fikk det dekket fordi det er søskenforsøk, vi har en sønn på tre år som vi brukte veldig lang tid på å få til, gyn kaller han ett mirakel ;) Men ønsker oss ett søsken til han og har prøvd i to år nå.
Ja, men da er det uansett ikke et problem så lenge dere bare har ett barn fra før ;). Dette går bra skal du se. En del brev som kommer fra sykehus/helseinstitusjoner er standardbrev som sendes alle pasientene.

Sent from my iPhone using BV Forum

Back
Topp