Brev fra NAV

Småtten

Flørter med forumet
Fikk brev fra NAV om at foreldrepengeperioden min blir avsluttet tidligere fordi jeg fødte 10 dager før termin. Noen som vet hva dette vil bety i praksis? Det er arbeidsgiveren min som betaler ut, så nå om dagen får jeg "lønnsslipp" som normalt. Betyr det at jeg får trekk i lønn, må begynne å jobbe igjen tidligere, eller hva? Jeg fikk jo ti dager kortere permisjon før fødsel da, så de der obligatoriske tre ukene fikk jeg ikke.

Fikk brev fra NAV om at foreldrepengeperioden min blir avsluttet tidligere fordi jeg fødte 10 dager før termin. Noen som vet hva dette vil bety i praksis? Det er arbeidsgiveren min som betaler ut, så nå om dagen får jeg "lønnsslipp" som normalt. Betyr det at jeg får trekk i lønn, må begynne å jobbe igjen tidligere, eller hva? Jeg fikk jo ti dager kortere permisjon før fødsel da, så de der obligatoriske tre ukene fikk jeg ikke.
Det betyr i praksis at du starter på jobb 10 dager tidligere enn først antatt ved termin :)

Har fått jeg og.... Fødte dagen etter termin og får hele 1 dag kortere perm.... Helt tulllete.... Men mor SKAL ha 3 uker før termin uten baby tydeligvis...

Fra nav.no "hvis barnet bmir født etter termindato, vil dagene fra termindato og fram til fødselen trekkes fra fellesperioden"

Så det :-/ syns det er merkelig ! At permisjonen ikke bare går som den skal når man får etter tiden.. Rart! Må jo tydeligvis føde akkurat på dagen !!

Ja det er helt idioti :( hvem er det som føder akuratt på
Termin da...?

Hmmm... Jeg fødte 31.01, 19 dager før termin, og har enda ikke fått noe brev fra NAV. Treiginger! O.o

Synes dette er helt teit. Straffes jo for å ha jobbet for mange dager før fødsel. For jeg hadde jo bare 1,5 uke permisjon før fødsel, og i tillegg må jeg da begynne på jobb igjen 1,5 uker før??? I mitt tilfelle er det jo satt inn vikar for meg som har signert kontrakt på å få jobbe til opprinnelig dato, så jeg står jo da uten arbeidsoppgaver i 1,5 uke egentlig...

Fra nav.no "hvis barnet bmir født etter termindato, vil dagene fra termindato og fram til fødselen trekkes fra fellesperioden"

Dette betyr bare at dagene etter termin pluss permisjon forbeholdt mor blir litt lenger og fellesperioden blir litt kortere. Dersom det var lagt opp til at far skulle ta hele fellesperioden, så får han kortere permisjon tilsvarende antall dager på overtid, men total permisjonslengde endres ikke.

Har fått jeg og.... Fødte dagen etter termin og får hele 1 dag kortere perm.... Helt tulllete.... Men mor SKAL ha 3 uker før termin uten baby tydeligvis...

Her har nav gjort en feil, så da ville jeg ringt dem. Su kan jo sjekke at det står riktig termindato i brevet først...

Back
Topp