Brev fra nav

AuroraBorealis

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Junilykke2018
Fått nav brev i dag. Søknaden er mottatt. Opp mot 2 mnd behandlingstid. Håper dem rekker det da. For om to måneder er jeg i permisjon.

Leser at mange har opplevd at det går fortere enn de har fått beskjed om først, så håper det ordner seg. :) Veldig rart med så mye forskjellige prosedyrer hos Nav også, jeg har ikke fått beskjed om at søknad er motatt.

Fått nav brev i dag. Søknaden er mottatt. Opp mot 2 mnd behandlingstid. Håper dem rekker det da. For om to måneder er jeg i permisjon.
Du får sikkert lønn i slutten av nov. Så teknisk sett trenger vi jo ikke penger fra nav før i slutten av desember :) åpner seg sikkert. Ikke søkt enda jeg :confused:

Leser at mange har opplevd at det går fortere enn de har fått beskjed om først, så håper det ordner seg. :) Veldig rart med så mye forskjellige prosedyrer hos Nav også, jeg har ikke fått beskjed om at søknad er motatt.
Ja det hørte jeg også. At ikke alle får beskjed.

Fikk det brevet jeg å ja.. opp til 2 mnd, å kopi av det de hadde sendt til arbeidsgiver inntektsopplysninger, svare frist til seg selv... knapt 1 uke. Nav må være født i sirup;)

Gjør hverdagen spennende. Man vet liksom aldri med dem. Noen er veldig fornøyde. Mange ikke. Men på telefon har jeg fått mye god hjelp.
Klager ikke sånn direkte har hatt veldig lite med de å gjøre før nå. Men de er jo kjent for å ikke være så raske da;)

Gjør hverdagen spennende. Man vet liksom aldri med dem. Noen er veldig fornøyde. Mange ikke. Men på telefon har jeg fått mye god hjelp.
Hadde faktisk en positiv opplevelse på telefon jeg også. :) Men langt i fra noen god opplevelse på det lokale kontoret. Kundebehandleren snakket til meg som om jeg var 5 år. Blæ!

Skum leste igjennom, så husker ikke hva hovedsaken var? Om det er engangsstønad så fikk jeg den 3-4 dager etter vi var ned på nav :) ble en smuule overraska :D har lest mer positive enn negative ting om akkurat engangsstønad her inne ;)

Hadde faktisk en positiv opplevelse på telefon jeg også. :) Men langt i fra noen god opplevelse på det lokale kontoret. Kundebehandleren snakket til meg som om jeg var 5 år. Blæ!
Synes egentlig det er rart at det skal være sånn. Er jo så umenneskelig.

Ja, en føler seg veldig dum rett og slett. Dårlig kombinasjon med alle hormonene for tiden.
Sant nok. Men mulig dem blir litt sånn etter dem møter så mye forskjellig folk. Men gir dem ikke rett til å være sånn.

Men på tlf kobles det bare til et ledig kontor eller er det forskjellige plasaer dem har callsenter?

Sant nok. Men mulig dem blir litt sånn etter dem møter så mye forskjellig folk. Men gir dem ikke rett til å være sånn.

Men på tlf kobles det bare til et ledig kontor eller er det forskjellige plasaer dem har callsenter?
Forstår de møter noen som trenger å snakkes slik til av og til. Men de burde klare å se an litt hvem de prater med da.

Slik jeg forstod på telefon så var det et callsenter. Uten at jeg vet akuratt hvor det var.

Forstår de møter noen som trenger å snakkes slik til av og til. Men de burde klare å se an litt hvem de prater med da.

Slik jeg forstod på telefon så var det et callsenter. Uten at jeg vet akuratt hvor det var.
Det er jeg helt enig i.

Har så langt heldigvis bare hatt bruk for dem på tlf.

Hvor lang søknadsfrist er det egentlig på foreldre penger, ei sa 6 mnd og lokalt sa de 6 uker. Fornuften i å søke 6 mnd før når termin skal bekreftes 26 uker?

Hvor lang søknadsfrist er det egentlig på foreldre penger, ei sa 6 mnd og lokalt sa de 6 uker. Fornuften i å søke 6 mnd før når termin skal bekreftes 26 uker?
Det er ihvertfall ikke 6 måneder. Behandlingstiden varierer fra kommune til kommune, men de fleste søker vel mellom uke 26 og 30 tipper jeg :)

Back
Topp