Brev fra Nav!

LilleBurugla

☆ En del av Juni-13 ☆
jentene i juni13
Tilgangsansvarlig
VIP
Om at di har mottatt foreldrepenger søknaden min og jeg kan forvente svar INNEN TRE MND!? Brevet er datert 22.Mars. Jeg starter min permisjon 04.Mai! Guuulp......

skulle til åsi det, det er et standarbrev dem sender ut.

Det tar ca 4-8 uker så er den behandlet.

Tror det er en standarbrev dem sender ut ja. Mener å huske det sto det i brevet jeg fikk de to forrige gangene å.

Joda er jo greit nok det, men det betyr jo at behandlingstiden kan bli tre mnd. Jeg fikk beskjed om at den var max 6 uker :/

Tror nok du kan ta det med ro, tar nok ikke så lang tid.

Fikk faktisk høre av en ansatt jeg snakket med for 3 dager siden at behandlingstid på det med fødselspenger og foreldrepenger som oftest ble gjort sånn at man fikk pengene sine så fort som mulig. Eneste som irriterte meg med nav sist var at når jeg skulle få engangsstønaden min så satte de pengene på kontoen til mamma og ikke min konto, og jeg snakka med de dagen før søknaden var ferdig behandlet om kontonr var korrekt. Ble ikke videre fornøyd da, for å si det sånn. :p

Enig over her, dem prøver å være raske,

Å har noen veninner som har måtte motta engangsstødnaden, da venter dem kjempe lenge med å sende inn, pga nav betaler ut de pengene fort som fy.

Venina mi fikk de pengene i uke 33 sist.
Men du skal få foreldrepengene fra du begynnerpermisjonen.

Jeg starter 24 mai, så regner med at for mai mnd blir ført over til juni.

Blir bare spennende når jeg sender siste melde kort da.

Nå er det jo forskjell på engangsstønad og foreldrepenger da. Engangsstønaden kan du velge når du vil ha utbetalt også.

Back
Topp