Brettspill til barn?

Stolt mamma

Forumet er livet
Septemberbarna 2019
Påsken nærmer seg og kunne tenkt meg et nytt brettspill på hytta som ungene også kan være med på.
Lurer på om det er noen av dere som har noen tips til gode brettspill for barn i alderen 6-8 år, gjerne taktikk spill.

Min 5 og 7 åring liker å spille :
Fantom rally (her må hjernen brukes)
Peppa gris monopol
Mix Max
Action Ludo (kjøpt på normal)
Villkatten
Den forsvunne diamant
Hatt over hatt
Labyrint ( fra NRK , det med Daidalos)

vi har et pippi-spill som jeg fant på en bruktbutikk som er veldig morsomt.

Her liker de 3 eldste å spille stigespillet og den forsvunne diamant. De er 4.5 år, 6.5 år og 8.5 år.

Min 5 og 7 åring liker å spille :
Fantom rally (her må hjernen brukes)
Peppa gris monopol
Mix Max
Action Ludo (kjøpt på normal)
Villkatten
Den forsvunne diamant
Hatt over hatt
Labyrint ( fra NRK , det med Daidalos)
Mange av de du nevner har de gått litt lei (vi har spilt en del brettspill), men Fantom rally ser ut som et supert spill. Takk!

Takk for tips. Har de spillene, men de har gått litt lei.

Vi har også et butikkspill og pingubrettspill som er populært her. Og bare å spille vri åtter også.
Men det er ikke så lenge siden 5-åringen begynte med brettspill for alvor, så han elsker fortsatt alt som er :hilarious:

Vi har også et butikkspill og pingubrettspill som er populært her. Og bare å spille vri åtter også.
Men det er ikke så lenge siden 5-åringen begynte med brettspill for alvor, så han elsker fortsatt alt som er :hilarious:
Her har vi spilt brettspill en stund. Eldstemann spesielt går fort lei spill som ikke gir han noe kognitiv utfordring.

Ubongo er litt gøy, men er vel ment til 8+, så ikke sikkert det passer så godt..

Ubongo er litt gøy, men er vel ment til 8+, så ikke sikkert det passer så godt..
Det ser ut som er gøy spill. Eldstemann klarer nok det fint og hvis jeg spiller på lag med de andre to er det mulig at det kan fungere. Takk for tips skal se nærmere på det :)

Det ser ut som er gøy spill. Eldstemann klarer nok det fint og hvis jeg spiller på lag med de andre to er det mulig at det kan fungere. Takk for tips skal se nærmere på det :)
Vi har både ubongo junior og vanlig. Kombinerer de ofte om flere skal spille sammen da kan man lett justere bort forskjeller i nivå.

Back
Topp