Brettspill med barna

Tre troll

Betatt av forumet
spiller dere brettspill med barna? I så fall, hvilket/hvilke går det mest i?

Her spiller vi kahlua, monopol, villkatt og diverse bildelotto. Det er disse som er favorittene i hvert fall.

Nå er poden bare noen mnd gammel, så ikke helt det ennå ; men har spilt mye med tantebarna. Går mye i Diamanten, Gjett hvem og Ticket to ride :)

Gleder meg veldig til vi kan spille brett med ungene! ♥ Nå er de 1,5 år og 1 mnd så har ikke begynt. Men snart kan vi spille med eldste! :D

Lille er litt liten for avanserte spill, men spiller The Orchard og diverse Memory-spill :)

Villkatten, diamanten,ludo,memory,vil du vedde,ta sjansen,Yatzy,kortspill var de jeg kom på nå:)

Spiller lite brettspill, men jeg likte Ludo da jeg var liten

Med eldste så er det millionær om dagen. Eller kalaha.

Med yngste så er det ikke så mye. Men lille storm, lotto og diverse.

spiller dere brettspill med barna? I så fall, hvilket/hvilke går det mest i?

Her spiller vi kahlua, monopol, villkatt og diverse bildelotto. Det er disse som er favorittene i hvert fall.
Ha ha ha
Går det an!
Vi spiller kalaha selvfølgelig. Tror ikke kahlua akkurat ville slå godt an i huset

Carcassonne, blokus, ubongo, feuer drachen har vært poppis hos 5åringen. Prøver stadig ut nye spill på han etterhvert som han blir flinkere og mer tålmodig. Gleder oss til stone age junior kommer ut.

Stigespill eller ludo i så fall. :)

Ludo, monopol, stigespill og yatzy.

monopol, millionær og Mistenkt. Ellers går det mye i kort. Skip Bo og Uno. Pleier å få til en runde hver kveld ;)

Mini fikk prøve DiXit i helgen. Var redd for at han var litt for liten (er vel 8+ han er snart 6) men han likte det kjempegodt og gjorde det veldig bra. Et veldig bra spill for å trene opp abstrakt tenking, synonymer, fantasi.
Gav faktisk en utfordring for oss voksne, da vi måtte tenke litt mer barnslig enn normalt i spillet.

Back
Topp