Brennkopper

unknownP

Elsker forumet
Januar 2017
Sommerfuglene
Her har vi vært så heldige å få brennkopper i hus!
Mini har masse under bleia, endel nedover bena og noe på overkroppen + 1 liten prikk på haka.

Har bestilt time hos legen til i morra, men så får jeg høre fra både bhg og venner at vi antageligvis ikke får antibiotika, så vurderer om jeg burde avlyse timen for å ikke missbruke helsevesenets tid.

Vi skal ut å reise om kort tid, noen som vet om man kan fly med brennkopper? Tror dere det er noe legen eventuelt tar hensyn til i forhold til antibiotika eller ikke? hadde vært fint å satt igang behandling så ikke han smitter seg selv ytterligere

Og en annen ting! Bør man vaske/sterilisere leker etter dette? Har fått høre fra ei venninne at jeg burde rydde bort leker så ikke jobben ble for stor etterpå, men etter å ha snakka med barnehagen så gjør ikke de dette, og da er vi jo like langt tenker jeg. Jeg kokvasker smokker og kosedyra hans, nye håndklær, han får ny pysjamas og nye klær selvsagt hver dag, og bytter bleie ofte så ikke det skal bli for mye fukt.

Noen flere tips? Hilsen førstegangs brennkopp-mamma
 
Med mye brennkopper over store områder fikk vi antibiotika til mellomste for en del år siden. Med mer begrenset utbrudd er det å rense med klorhexidin og smøre med brudeline og holde det tildekket som gjelder.
 
Med mye brennkopper over store områder fikk vi antibiotika til mellomste for en del år siden. Med mer begrenset utbrudd er det å rense med klorhexidin og smøre med brudeline og holde det tildekket som gjelder.
Er egentlig sånn jeg har forstått det også, men siden det er stort utbrudd i barnehagen, og siden vi snart skal ut å fly så håper jeg uansett mini kan få sin første antibiotika....
 
Tja, vanskelig å si om dere får antibiotika eller ikke. Kommer an på legen [emoji85] Eldste fikk det i sommer. Han hadde brennkopper i 1 mnd... etter endt kur kom brennkoppene tilbake med en gang. Endte med at han måtte bades i Kaliumpermanganat(x2 i én uke, og så x1 i én uke). Da ble det endelig borte.
 
Et godt tips jeg gikk er å bytte putetrekk (og i deres tilfelle dynetrekk og laken også, kanskje?) hver dag. Litt styr, men sengtøy var visst en av de verste smittekilden.

Ville gått på legetimen. Med såpass stort omfang vil jeg tro du får antibiotika.
 
Vi fikk antibiotika heldigvis! Skal se om ikke jeg får bytta sengetøy jeg! Nå er han heldigvis under behandling, og fra i morra er han ikke smittsom lenger, så da er det jo ikke så store jobben å bytte på senga hans nå. Leste meldingen først nå, så bytter på i morra før han skal sove!
Takk for tips
 
God bedring ja!
 
Back
Topp