Brennkopper!

siljegulli

Forumet er livet
VIP
Har googlet, men blir ikke klok... Hvor smittsomt er det og hvor lenge? Kjenner jeg er litt småirritert da vi ikke har fått noe beskjed om en slektning som har det og kom å ringte på her og skulle "hente" datteren min...
Har jo baby hjemme også. Hun gikk på medisin visstnok, men hun hadde en stor brennkopp i ansiktet som var betent enda.
Er jeg hysterisk? :D

Det smitter visst før det bryter ut også er vesken fra koppen smittsom. Men vi var i en bursdag når datteren var 9 mnd og da hadde alle fått vannkopper etterpå, men ikke datteren vår. Er jo ikke akkurat farlig og er greit for dem å gå gjennom det som små og ikke voksne. Jeg irriterer meg over at datteren min ikke fikk det. Da hadde vi gjort vært ferdig med det

Smitter gjennom sårvæske, så om hun kun hadde en i ansiktet så vil jeg tro det ikke er noe problem så lenge hun ikke til stadighet tar på denne for å ta på andre etterpå.

http://nhi.no/foreldre-og-barn/barn/sykdommer/brennkopper-impetigo-1616.html?page=2

Siden det er nevnt over her ang å bli ferdig med det; brennkopper er vel ikke en av barnesykdommene da og man kan fint få det flere ganger. Det er streptokokker og stafylikokker som forårsaker det. Har aldri hatt det selv, og håper jeg slipper.

Når jeg var liten sa de noe annet. Jeg har kun hatt brennkopper og bærer immunitet mot både det og vannkopper. Rart det er forandret nå da og at alle prøver av meg viser det samme.

Når jeg var liten sa de noe annet. Jeg har kun hatt brennkopper og bærer immunitet mot både det og vannkopper. Rart det er forandret nå da og at alle prøver av meg viser det samme.

Er bare det jeg har fått beskjed om og kan finne av info om det. Det er jo ikke dermed sagt at man ikke kan bli immun mot det

Begynte å tenke litt her... Største mi hadde visst 3 brennkopper. Trodde hun hadde klødd på noen stikk... Men tenkte på det idag at det lignet på brennkoppene til hun slektningen. Så da var visst vi smittekilden:-D Uffda... Vi var på ferie sammen i utlandet og vi fikk det rett etterpå. Så mest sannsynlig har vi fått det med oss hjem :cool: Jaja

Back
Topp