Brennkopper????

Miz-M

Nurse ;)
Oktobermirakler 2013
Hang oppe en lapp i bhg om at der går brennkopper. Sønnen min har fra før av atopisk eksem, så syns det er så vanskelig å bedømme. Har forstått det slik at det skal fylle seg med væske, foreløpig har han bare en type tørr rød flekk over ene øyebrynet. Har noen erfaringer med hvordan brennkopper ser ut før det blir en blemmedannelse, eller går det alltid direkte til en blemme???

Huske ikkje kordan dem va "først", men dem e jo ganske tydelig væskefylt når det har brøtte ut....

Huske ikkje kordan dem va "først", men dem e jo ganske tydelig væskefylt når det har brøtte ut....

Får bare vente å se da med andre ord :p Får nå bare levere han i bhg i morgen hvis ikke han har fått noen væskefylte kopper frem til da. Han har ikke hatt noen tegn enda.

Får bare vente å se da med andre ord :p Får nå bare levere han i bhg i morgen hvis ikke han har fått noen væskefylte kopper frem til da. Han har ikke hatt noen tegn enda.

Ja da får dem no heller ringe deg om det skulle komme nåen :)

Ja da får dem no heller ringe deg om det skulle komme nåen :)

Kan jo ikke holde han hjemme i tilfelle han skulle få heller :p Har jo nå lest at det ikke er farlig for gravide å få det, men vil jo helst at vi slipper unna..

Næi vesst man skulle holde ungan heime i frykt før at dem sku få ei eller anna sjuka ja så hadde vi ikkje trengt bhg plass..... ;)
Så lenge det ikkje e farlig før gravide så går det så bra ska du se :)

Får håpe det ikke er det da, jeg er heller ikke sikker.. Men ikke så galt når du som gravid tåler det, det sparer mange bekymringer :)

Får håpe det ikke er det da, jeg er heller ikke sikker.. Men ikke så galt når du som gravid tåler det, det sparer mange bekymringer :)

Leste at vanligvis blir ikke brennkopper behandlet med antibiotika, men at de gjerne gir det til gravide for at infeksjonen skal gi seg raskere :) Grunnen til at jeg gjerne vil at mini skal slippe unna er også det at jeg sliter helsemessig med å skulle ha han hjemme hele dagen alene i flere dager. Da må nok samboer jobbe kortere dager eller noe. Ser frem til at kroppen skal fungere igjen ;)

Kjøp inn bacymicin?! og Brulidin, dette er svært effektivt på brennkopper :) Sjekk såret, brannkopper i et sår vises ved at såret ikke gror og at det danner en gul skorpe :) Dersom han får en brannkopp, kan det fint dekkes med en plasterlapp og du kan sende ham i barnehagen :)

Leste at vanligvis blir ikke brennkopper behandlet med antibiotika, men at de gjerne gir det til gravide for at infeksjonen skal gi seg raskere :) Grunnen til at jeg gjerne vil at mini skal slippe unna er også det at jeg sliter helsemessig med å skulle ha han hjemme hele dagen alene i flere dager. Da må nok samboer jobbe kortere dager eller noe. Ser frem til at kroppen skal fungere igjen ;)

Ja, det skjønner jeg godt er tungvint! Og ikke det, er alltid litt ekstra stress og styr med syke barn..

Jepp vært til innkjøp av salve ;) Problemet er at guttungen ikke vil la plaster være i fred, han kommer til å rive det av seg i bilen på veien til bhg ;)

Kjøp inn bacymicin?! og Brulidin, dette er svært effektivt på brennkopper :) Sjekk såret, brannkopper i et sår vises ved at såret ikke gror og at det danner en gul skorpe :) Dersom han får en brannkopp, kan det fint dekkes med en plasterlapp og du kan sende ham i barnehagen :)

Jepp, salve er innkjøpt ;) problemet er at han ikke lar plaster være i fred. River det av i sekundet etter det er tatt på :p

Du skal kunne se forskjellen på eksem og brennkopper ganske tydelig. Ulempen med å ha eksem er at det fort fungerer som en smitteinngang, og bakterien legger seg i eksemen/sårene. Jeg fikk brennkopper i voksen alder, og de kom også i eksemen. Men de får den gule skorpen som nevnt over her. :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Du skal kunne se forskjellen på eksem og brennkopper ganske tydelig. Ulempen med å ha eksem er at det fort fungerer som en smitteinngang, og bakterien legger seg i eksemen/sårene. Jeg fikk brennkopper i voksen alder, og de kom også i eksemen. Men de får den gule skorpen som nevnt over her. :)

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Okei :) Takker for svar :) Da er det bare å vente å se :p

Back
Topp