brennkopper!

dhillon

Glad i forumet
tror robin har fått brennkopper,han har et sår rundt munnen,og leste nettopp at det er der begynner fra!!er det noen her som har noe erfaring med det eller??håper på et svar..vet ikke om det gjør vondt og derfor han er grinete og og slapp:(

Dekk det til og ta han med til legen. da får du en salve å smøre på...

har hatt det 3 ganger før, det smitter sinsykt fort...

hei
kontakt legen , så får du en salve å smøre på.brennkopper gjør ikke vondt ,men de kan klø/irritere litt.VELDIG SMITTSOMME.

hei!
Jeg har sett at daniel også er litt sår runt munnen og på haka, men det er fordi han sikler så veldig. Hvis det er brennkopper går det også an å kjøpe en salve på apoteket som heter brulidine den er også mot brennkopper. Men er litt usikker på om man kan bruke den på så små.

ORIGINAL: Mayen82

hei
ja det var det eg sa eg trodde det var.. har du lest noe om det no da?

leste dette:
Hvordan ser det ut?
Brennkoppene begynner som små blemmer, som etter hvert fylles med puss (verk). Blemmene brister og dekkes med honninggule skorper, som kan være ganske tykke (kruster). I kanten av såret er det rødt og irritert. Skorpene er av forskjellige størrelser, som regel fra noen millimeter store til et par cm.

Brennkoppene kan sitte hvor som helst på kroppen, men er vanligst i ansiktet, i hodebunnen og på hendene.

Allmenntilstanden er vanligvis god, men feber og forstørrede lymfeknuter forekommer. Lymfeknutene kan være ømme.

det kan jo stemme det, sånn som hans såg ut i dag.

HER er linken, du kan lese mere på.

de kan også komme som sår...

Back
Topp