Brennkopper???

Pearl

Forumet er livet
Dere som har barn som har hattbrennkopper, hvordan så de ut til å begynne med? Størstemann i huset har over natta fått noe som ser ut som myggstikk med rød ring rundt på bena, tilsammen ca 20 stk. Disse klør men huden er hel og væsker ikke... I følge det jeg har lest på nett vil det bli til sår i løpet av 12 timer og det har jo ikke skjedd enda så da er spørsmålet - kan det likevel være brennkopper? Allmentilstanden er helt fin, ingen feber...

kan ikke være kingelbitt, de klør og ser ut som små myggestikk

Men kan også være begynelse ¨på vannkopper

bondekone skrev:

Kingelbitt? I all verden er det da? Hmmm.. vannkopper ja.. Men da har man jo oftest feber og blemmer? Kjenner jeg er overhodet ikke bevandret i barnesykdommene..

Pearl skrev:

bondekone skrev:

Kingelbitt? I all verden er det da? Hmmm.. vannkopper ja.. Men da har man jo oftest feber og blemmer? Kjenner jeg er overhodet ikke bevandret i barnesykdommene..

Under her ser du hvordan gutten hadde da han hadde vannkopper dette bilde er tatt dag 1
kingel er små ederkopper som bitter

vannkopper behøver ikke ha feber- her så fikk først gutten prikker som så ut som myggestikk så kom blemmene over 1 døng etter.ingen feber, var i hundre helle tiden som om han var frisk

Høres ikke ut som brennkopper. Brennkopper begynner ofte som blemmer som sprekker og det kommer skorper på. De svir mer enn de klør er min erfaring

Her begynte det med at lillebror våknet med masse små rød prikker rundt munnen. egentlig helt vanlig prikker som ofte kan dukke opp og forsvinne like fort. dagen etter var de borte, men da hadde prikkene forflyttet seg opp på nesa og over munnen, bare få prikker som kunne ligne stikk eller vanlig nupper.

Den dagen våknet søstern med prikker rundt munnen, men de forsvant etter noen timer også flyttet de seg litt og nye kom. hun var også utrolig snørret og nesa var rød og sår. men dette ble værre dagen etter. dagen etter var prikene borte på lillebror han hadde vel 2 igjen.det var et skikkelig stygt sår som var brennkopper på søster, men jeg trodde jo at det var den såre nesa og snørra som hadde gjort det.

legen konkluderte med brennkopper nesten før vi hadde kommet inn døra på begge unga og med medesin ble det betraktelig bedre på søstern. lillebror hadde jo bare to prikker og var like fin. men måtte gjennom kur han og.

formen ellers var kjempe fin og det var bhg på eldste etter 3 dager med kur.da var det ikke åpent sår og tørt, men hun så ut som en kjøttkake under nesa for det hehe.

søstern fikk også to prikker på magen og en på armen.

2flottejenter skrev:
Høres ikke ut som brennkopper. Brennkopper begynner ofte som blemmer som sprekker og det kommer skorper på. De svir mer enn de klør er min erfaring

her begynte det ikke som blemmer her var det bare rød prikker på str med fyrstikk hode, bare en prikk på magen var større. jeg trodde det var vannkopper, men det var det ikke. på lillebror ble det ikke blemmer bare fine prikker. søstern fikk da sår under nesa, men prikkene var like fine og flate.varierer nok veldig .

Takker for svar! Natta har vært litt urolig pga kløe, men det har ikke spredt seg og "stikkene" ser akkurat like ut som i går.. Så jeg heller mer og mer mot at han er blitt bitt av noe, evt kan det vel fortsatt utvikle seg til vannkopper.....  Merkelige greier, men, men.....

Hva med loppebitt? De biter ofte i klinger og de klør noe grusomt. Jeg hadde ofte mellom 10-30 slike bitt på engang da jeg bodde hjemme hos min mor og hadde vinduet ut mot skogen.

søteste skrev:
Hva med loppebitt? De biter ofte i klinger og de klør noe grusomt. Jeg hadde ofte mellom 10-30 slike bitt på engang da jeg bodde hjemme hos min mor og hadde vinduet ut mot skogen.

Har nettopp ringt legen for å få noe kløestillende til natta igjen, og hun foreslo fuglelopper.. Har lest litt om det nå og det kan jo absolutt stemme.. Men da har åpenbart han reagert veldig kraftig på bittene for det ligner ikke helt på bildene av bitt jeg har sett, han har nok reagert ganske kraftig på bittene.... Det ser ut som store myggstikk med rødt rundt.. 

Pearl skrev:

søteste skrev:

Har nettopp ringt legen for å få noe kløestillende til natta igjen, og hun foreslo fuglelopper.. Har lest litt om det nå og det kan jo absolutt stemme.. Men da har åpenbart han reagert veldig kraftig på bittene for det ligner ikke helt på bildene av bitt jeg har sett, han har nok reagert ganske kraftig på bittene.... Det ser ut som store myggstikk med rødt rundt.. 

Slik blir mine også, jeg reagerer på fuglelopper og mygg. Og klør mer enn vanlig, mye mulig han reagerer på disse loppene. Det som hjalp litt hos oss var å ikke lufte dyne, pute ute og holdt vinduet igjen. Vi hadde også katt så vi ble liksom aldri kvitt de helt, men nesten:) Håper han får en bedre natt som kommer, når han får noe som kan hjelpe mot kløe!

Back
Topp