Brennkopper,behandling?

Bkno4506472

Første møte med forumet
Hei

Vi har en datter som har fått brennkopper. Vår føste lege kalte det Infantil Akne og startet med behandling med Dalacin krem. Det hadde liten effekt, og utslettene/koppene ble verre og verre. Etter ca 7 dager starter vi med Dalacin som hun drikker. VI har vasket 2 ganger om dagen med Hexakloridin og smurt med brulidin utvendig. Og etter en uke kan vi fortsatt ikke se noen bedring. På torsdag fikk vi i tillegg en anitbiotika beregnet for øyet som vi smører på utbruddene. Klær benyttes kun en dag, sengetøy byttes daglig, men ingen tegn til bedring. Nye kopper dukker opp.

Så kommer da spørsmålene, er det noen andre her som har tilsvardene erfaringer? Hva har dere gjort for å bli kvitt brennkoppene? Har det fungert med Dalacin/Brulidin?

Vi begynner å bli ganske frustrerte, og en dyrkningsprøve kan man nå ikke ta da det ble startet med antibiotika før man tok prøven.

Mvh
Jon

Oi! Dalacin er sterke saker! Jeg fikk også brennkopper som viste seg å være gule stafylokokker, det er virkelig noe herk og måtte gjennom 6 antibiotikakurer før de ble borte! Jeg renset koppene skikkelig, tok på hvitvask for å tørke de litt ut før de evt sprakk! Hadde på bandasje hele tiden! Smitter jo noe voldsomt! Har ellers ingen tips å komme med enn masse god bedring! ;)

Siden det fortsatt ikke er noe bedring,ville jeg tatt turen til legen igjen

Vi har hatt flere utbrudd på de to eldste.
Klorhexidin og brulidin har alltid hjulpet ganske raskt. På små sår har det vistes (blitt mindre) etter ca 1 1/2 dag. Store har tatt litt lenger tid.

Men blir koppene større? Eller forsvinner de bare ikke.
For ombehandlingen ikke virker skal jo sårene ekspandere. Da ville jeg begynt å lure på om det er brennkopper eller noe annet som er problemet.

God bedring!

Da frøkna fikk brennkopper vasket vi med medisinsk grønnsåpe flere ganger om dagen, hun badet rett og slett i det og siden det var mye i ansiktet, boblet hun i vannet sånn at det fikk renset seg skikkelig. Renset også med klorexidin mellom slagene. Vi brukte bare brulidine og fucidin.

Om dette ikke virker kan det hende dere har blitt feildiagnosert hos legen. Ville tatt meg en tur igjen. Lykke til.

Back
Topp