Brennende ribbein

zzz

Første møte med forumet
Vil bare dele mine erfaringer når det gjelder smerter i øvre del av mage der det føles som ribbeina brenner.. Da jeg gikk gravid (uke 30) hadde jeg plager som dette, og fikk beskjed av min fastlege at det var vanlig og at det var ungen som presset på. Jeg måtte bare spise paracet. Jeg hadde normalt blodtrykk og ingen protein i urinen. Det var vanskelig å ligge og jeg hadde konstant smerter, og det kjentes at det ikke var selveste ribbeina jeg hadde vondt i. Uansett - jeg ble sendt til sykehuset etter at jeg sa til fastlegen at jeg ikke orket mer (kunne knapt puste) og det viste seg at jeg hadde HELLP svangerskapsforgiftning. Min sønn hadde det bra og kom ut frisk og fin, men det kunne ha gått riktig galt med meg. Lå til konstant observasjon på intensiven og fikk se min sønn først 24 timer etter fødselen.  Har dere slike symptomer - ta det alvorlig! Det finnes altfor lite info om dette på nettet - om man søker på symptomer - søk direkte på HELLP. Ikke la det gå så langt som det gikk for meg!!

Back
Topp