Brennende "klump" i halsen

Kaktus90

Forelsket i forumet
Høsthjerter 2017
Hei.

Jeg har knapt hatt halsbrann i det hele tatt dette svangerskapet, men derimot sliter jeg med at jeg konstant gjennom hele dagen har en slags brennende "stein"/klump ganske langt ned i halsen. Den blir verre på kvelden og når jeg legger meg ned, og gjør innimellom så jeg sliter litt med å puste.

Hvis jeg prøver å svelge eller rape den bort, kommer det spy/halsbrannvæske i halsen min, uten at det er oppkast eller halsbrann, for det forsvinner etter 30-60 sekunder. Samtidig brenner det også litt i brystet når dette skjer.

Er det noen som sliter med det samme og eventuelt har fått svar fra lege eller jordmor på hva det kan være?

Er 36+1 i dag og har hatt det i mellom 1 og 2 uker.
 
Halsbrann kan gi en typisk følelse av en plagsom, ubehagelig og tidvis litt smertefull klump i halsen. Dette høres uten tvil ut som halsbrann, og om det plager deg mye så ville jeg hørt om jeg kunne få noe for det :) Jeg vet ikke åssen det er når man er gravid i forhold til medisiner for halsbrann, men jeg får det utenom svangerskap og finner det ganske effektivt. Det lindrer i allefall endel. Jeg får samme symptomer som deg, klumpfølelse i halsen med brennende følelse i hele brystet. Er du i tvil, så snakk med legen din :) Men ut ifra hva du beskriver, så høres det ut som halsbrann. Hilsen sniker :)
 
Er nok halsbrann som de andre sier.
Du får høre på apoteket om de har noe for det som kan lindre:)
 
Høres ut som halsbrann, slik resten over sier, og som jeg kan kjenne meg igjen i selv. For meg har "Novaluzid" funket bra. Du får kjøpt det reseptfritt på apoteket og skal være godkjent for gravide;)
 
Høres veldig ut som halsbrann. Gaviscon er førstevalget til behandling som gravid (eg synes den flytende virker bedre enn tyggetabletter, men tabletter er litt mer praktisk da....). Alternativt videre på andre varianter om det ikke er tilstrekkelig. Men snakk med de på apoteket ;)
 
Bruker Love Hearts og Gaviscon :happy:
Håper apoteket kan hjelpe deg med å finne noe, om ikke så hør med legen.
 
Reduflux kommer i porsjonspakker med flytende væske. Kan brukes av gravide og veldig enkelt/praktisk å ha med seg. Smaker peppermynte og virker hurtig. Reseptfritt på apotek :)
 
Har det samme med ujevne mellomrom - vanskelig å puste, og det går i alle fall ikke an å ligge. Prøvde Gaviscon, men det smakte så jævlig at det er ikke et alternativ...
Eneste som hjelper her er melk eller yoghurt :)
 
Har det samme med ujevne mellomrom - vanskelig å puste, og det går i alle fall ikke an å ligge. Prøvde Gaviscon, men det smakte så jævlig at det er ikke et alternativ...
Eneste som hjelper her er melk eller yoghurt :)
Jeg elsker Gaviscon tablettene :hilarious:
 
Hei.

Jeg har knapt hatt halsbrann i det hele tatt dette svangerskapet, men derimot sliter jeg med at jeg konstant gjennom hele dagen har en slags brennende "stein"/klump ganske langt ned i halsen. Den blir verre på kvelden og når jeg legger meg ned, og gjør innimellom så jeg sliter litt med å puste.

Hvis jeg prøver å svelge eller rape den bort, kommer det spy/halsbrannvæske i halsen min, uten at det er oppkast eller halsbrann, for det forsvinner etter 30-60 sekunder. Samtidig brenner det også litt i brystet når dette skjer.

Er det noen som sliter med det samme og eventuelt har fått svar fra lege eller jordmor på hva det kan være?

Er 36+1 i dag og har hatt det i mellom 1 og 2 uker.
Spør hos lege/jm, det er vel kontroll i uke 36. Hjelper det med medisin mot halsbrann? Hvis ikke, bør du få utelukket svangerskapsforgiftning. Jeg hadde konstante smerter langt nedi halsen, hjalp ikke med noe mot halsbrann, hadde en sjelden type svangerskapsforgiftning hvor det var smerter fra leveren som kan ligne halsbrann. Tror og håper ikke at du har det, men sjekk for sikkerhets skyld hvis gaviscon eller lignende ikke hjelper :)
 
Tusen takk for alle svar! Har vært hos lege og fått påvist spiserørsbetennelse. Er visst et sår som har oppstått på grunn av at magesyre har lekket opp i halsen, siden det ikke er helt lukket der på grunn av plassmangel. [emoji5]

Skal bruke Gaviscol, så er veldig spent på om det funker og jeg endelig kan få sove godt igjen.
 
Tusen takk for alle svar! Har vært hos lege og fått påvist spiserørsbetennelse. Er visst et sår som har oppstått på grunn av at magesyre har lekket opp i halsen, siden det ikke er helt lukket der på grunn av plassmangel. [emoji5]

Skal bruke Gaviscol, så er veldig spent på om det funker og jeg endelig kan få sove godt igjen.
God bedring :)
 
Back
Topp