Brekt lilletå? Erfaringer?

Oh Dear

Forumet er livet
VIP
Januar 2017
Jeg har altså prøvd å google, men fant ikke egentlig noe, bare folk som har diskutert på forum, så jeg prøver jeg også. :p

Jeg jobber som stuepike på hotell.
For to dager siden trillet jeg en av de store vognene som vi får levert sengetøy på fra renseriet, og fikk den selvsagt på foten. Det gjør jeg nesten hver gang jeg drar disse vognene, for de er store, tunge, og umulige å styre, og du må bruke muskler for å dra dem og så er de nærere enn man tror. Det er bestandig dritvondt, samme smerte som når du knaller foten i trappa og kun knerter et par tær, men det går jo over. Denne gangen traff jeg på utsiden av foten, så lilletåa fikk støyten. Jeg ventet til smerten gikk over, men da jeg skulle gå igjen ilte det til i tåa. Hver gang jeg tråkket ned kom smerten tilbake.
Jeg haltet bare, og gjør jo ikke mye nytte for meg som stuepike når jeg ikke kan gå, så jeg haltet rett over torget til legekontoret. Legen mente det ikke var brudd, bare at jeg hadde slått meg veldig, og tapet tåa godt fast, og sa at det uansett ville vært det de gjorde dersom den var brukket. Ok, greit nok. Men hun mente at jeg ville være i god stand igjen til å jobbe på lørdag og søndag (jeg hadde fritt på fredag).