Brekninger

LykkeligRose

Glad i forumet
Jeg får skikkelig vonde brekninger hvor jeg føler hele magen vrir seg, men jeg kaster sjeldent opp. Veldig glad for det siste, men brekningene er like hyppige og plagsomme som om det var med oppkast.

Er det vanlig å ha brekninger slik uten oppkast egentlig?

Aner ikke om det er vanlig, men jeg har det samme. Antakelig forsterka av en forkjølelse som henger igjen, for jeg hoster opp slimkuler, og de fører ofte til brekninger. Får det også når jeg pusser tenner, eller bare er skikkelig kvalm.

Jeg brekker meg uten og kaste opp. Dette er fordi jeg ikke liker å kaste opp og gjør alt for å ikke kaste opp. Så ha er nok helt vanlig

Aner ikke om det er vanlig, men jeg har det samme. Antakelig forsterka av en forkjølelse som henger igjen, for jeg hoster opp slimkuler, og de fører ofte til brekninger. Får det også når jeg pusser tenner, eller bare er skikkelig kvalm.

Huff, det bruker jeg også slite med etter forkjølelse. Helt forferdelig :(

Jeg brekker meg også masse, men kaster aldri opp :wacky: men er glad for det, trenger den maten jeg får i meg!

Jeg har akkurat det samme! Sykt ekkelt! Men kaster av og til opp i tillegg. Jeg får det ofte om morgenen, og har tenkt det er fordi jeg ikke har så mye i magen ennå?

Jeg også. Litt morsomt at vi alle har forskjellige forklaringer på det. Jeg tenker at det er fordi maten rett og slett er lengre nede i systemet/ ikke er mat der som gjør at jeg bare brekker meg. Brekker jeg meg mange nok ganger kommer det alltid noe opp. Men jeg spiser ofte for å holde kvalmen i sjakk da.

Å ja da, jeg brekker meg hvis jeg går for fort, hvis det er lenge siden jeg har spist, når jeg pusser tenner (kritisk!), av kald luft, spesielt med vind, av folk som stinker (og drt er det sannelig mange som gjør!), av lukta i garasjen, av matbutikklukt og ... you name it. Men spyr? Nope!

Åh ja .. Kommer med ekle lukter også :( dem har det plutselig blitt mange av, ja!

Huff, håper dere alle blir bedre snart! Er litt godt å høre at jeg ikke er alene likevel :) begynte å lure på om det var noe feil med meg :p

Har også tenkt at det er kanskje naturlig på morgenen siden det er lenge jeg har spist, men begynte å brekke meg mens vi spiste middag en gang. Da kom det riktignok litt syre og sånn men tok mange brekk før det, så stusset skikkelig over hvorfor jeg ikke fikk middagen i retur :p akkurat som at det kun er refleksen egentlig og ikke at kroppen vil kvitte seg med noe :)

Huff, håper dere alle blir bedre snart! Er litt godt å høre at jeg ikke er alene likevel :) begynte å lure på om det var noe feil med meg :p

Har også tenkt at det er kanskje naturlig på morgenen siden det er lenge jeg har spist, men begynte å brekke meg mens vi spiste middag en gang. Da kom det riktignok litt syre og sånn men tok mange brekk før det, så stusset skikkelig over hvorfor jeg ikke fikk middagen i retur :p akkurat som at det kun er refleksen egentlig og ikke at kroppen vil kvitte seg med noe :)
Det beskrev du det mye bedre enn meg, men var det jeg tenkte, at når vi er syke vil jo kroppen kvitte seg med det som den anser som "farlig" men nå trenger vi jo egentlig næringen så da tror jeg den egentlig prøver å holde på maten.

Jeg er ikke ordentlig kvalm, men jeg får sånne bittesmå brekninger som aldri blir til ordentlige brekninger, rare greier :-P

Back
Topp