Brekninger og oppkast

Bkno3731572

Andre møte med forumet
Gutten vår har plutselig begynt å brekke seg når han spiser, og har også kastet opp noen ganger. Han har alltid vært glad i mat, og vært en fryd å mate, men nå er det heller ingen matlyst. Maten må lirkes og lures inn. Han har spist både brødskiver og middagsmat i biter i flere måneder, så han er vant til det. Noen andre som har opplevd dette? Det er fælt å se at han brekker seg og spiser så lite. Har pågått en uke nå...
 
Har du vært hos legen? Jeg ville tatt en tur. Er det oppkast eller gulp?
 
På HS her sa det at matlysten daler i perioder, og hvis man da lirker og lurer inn mat her og der, kan det komme "brått på" så de begynner å brekke seg. Jeg vet, jeg har ei frøken selv om i perioder ikke vil ha mat, og når jeg da har fått i henne litt har hun av og til brekt seg (det har til og med endt i spying engang i blant). De små har brekningsrefleksen lengre frem enn det vi har, og har derfor lettere for å brekke seg også uten at det er noe mer :)
Jeg ville sett det an litt om allmentilstanden hans er bra, og det ellers ikke er noe som tilsier at han er dårlig.
Hvis du er veldig bekymra kan du jo kontakte lege eller HS å høre, for forskjøelse og slim i halsen kan også gjøre det ubehagelig å spise
Redigert: jeg ser nå at det har pågått en uke. Jeg ville ha kontakta HS eller legen for en prat iallefall, for å høre hva de sier :)
 
På HS her sa det at matlysten daler i perioder, og hvis man da lirker og lurer inn mat her og der, kan det komme "brått på" så de begynner å brekke seg. Jeg vet, jeg har ei frøken selv om i perioder ikke vil ha mat, og når jeg da har fått i henne litt har hun av og til brekt seg (det har til og med endt i spying engang i blant). De små har brekningsrefleksen lengre frem enn det vi har, og har derfor lettere for å brekke seg også uten at det er noe mer :)
Jeg ville sett det an litt om allmentilstanden hans er bra, og det ellers ikke er noe som tilsier at han er dårlig.
Hvis du er veldig bekymra kan du jo kontakte lege eller HS å høre, for forskjøelse og slim i halsen kan også gjøre det ubehagelig å spise
Redigert: jeg ser nå at det har pågått en uke. Jeg ville ha kontakta HS eller legen for en prat iallefall, for å høre hva de sier :)
Heldigvis ser vi bedring nå....matlysten er noe bedre, og ikke oppkast siden mandag. Brekker seg fremdeles litt, så det er nok som du sier at lirking og luring kan fremkalle brekninger. Allmentilstanden har stort sett vært bra, men har vært litt trøtt og slapp. Det kan også være ett resultat av mye besøk i det siste. Det tar veldig på for en liten gladgutt:) Satser på at det mot normale tilstander igjen nå..
 
Back
Topp