Breiviks manifest

trine2007 skrev:
jeg synes alle skal holde seg unna å lese manifestet, fordi det nettopp dette han vil skal skje.

Han vet jo ikke at jeg har lest det....

Og oppmerksomhet kan man bare ikke unngå at han får.. når han har gjort det han har gjort.. uunngåelig

Jeg har forstått at han er en desperat liten dust med mindreverdighetskompleker, dopproblemer, psykiske vansker og superheltsyndrom helt uten å titte på manifestet en gang. Jeg har ikke klaget på andre, men klart og tydelig proklamert: JEG kommer ALDRI til å gi det noe oppmerksomhet, for det synes ikke jeg det fortjener. Om andre velger å gi det oppmerksomhet, er opp til dem.

Fru Riskorn skrev:
Jeg har forstått at han er en desperat liten dust med mindreverdighetskompleker, dopproblemer, psykiske vansker og superheltsyndrom helt uten å titte på manifestet en gang. Jeg har ikke klaget på andre, men klart og tydelig proklamert: JEG kommer ALDRI til å gi det noe oppmerksomhet, for det synes ikke jeg det fortjener. Om andre velger å gi det oppmerksomhet, er opp til dem.

Men media og politi kan jo ikke kutte ut å gi dette oppmerksomhet.. selv om det er det han er ute etter.. det er jo ikke mulig..

Som privatperson kan du jo velge selv.. som de fleste.. men media osv kan ikke annet enn å gi oppmerksomhet.. desverre

kan noen sende meg link på pm?

mammatileijente skrev:
Får man lest det noen sted? Eller er alt sånt borte fra internett nå?

Jeg la det ut her tidligere i uka,men tråden ble slettet!

Jeg tror det aller beste som kunne skjedd er at media dret i han! En liten notis i avisen når han var dømt. Tror ondskapen selv hadde dødd inni seg da. Ti han ihjel! Jo flere, jo bedre. 

Jeg har virkelig lært at man skal lytte til alle denne uken. Jeg har også fått større forståelse for hvor farlig det er at noen føler seg utenfor samfunnet. Jeg tror de ville følt seg sånn uansett. Vi ser at enkelte elsker å spille offeret - uansett. Men det mennesket vil jeg aldri mer ofre etfnugg av oppmerksomhet. Jeg er egentlig uinteressert i hva som skjer med han og, så lenge han er lukket bort fra samfunnet. Jeg er villig til å høre på alle som bruker ord, men feigheten selv som bruker våpen mot forsvarsløse ungdommer for deretter å slenge fra seg våpenet med en gang det kommer noen andre som er like bevæpnet som han. Jeg blir kvalm! For en liten feiging og svekling! Skulle ønske ingen gav ham mulighet til å ha talerstol! Skulle ønske det var åpent rettsmøte - og ingen dukket opp for å se han. Skulle ønske han stilte til intervju, men ingen jopurnalister dukket opp. Skulle ønske navnet hans forsvant fra Googlelisten og at manifestet hans ikke ble lest. Det synes jeg hadde vært den beste tilleggsstraffen å gi det.

mammatileijente skrev:

Fru Riskorn skrev:

Men media og politi kan jo ikke kutte ut å gi dette oppmerksomhet.. selv om det er det han er ute etter.. det er jo ikke mulig..

Som privatperson kan du jo velge selv.. som de fleste.. men media osv kan ikke annet enn å gi oppmerksomhet.. desverre

babymagen90 skrev:

*mylittleangel* skrev:
Nå er det slettet fra det stedet jeg fant det, men lastet det ned og har det på dataen jeg :)

Dere som klager over at folk ønsker å lese det, før jeg leste det så tenkte jeg at han var super intelligent osv. som har klart å gjennomføre dette på egen hånd og det blir litt som mediene sier at han mystifiseres. Etter å ha lest det så forandret hele inntrykket mitt seg om han, han fremstår som en desperat person som juger til seg godt rykte om penger og kunnskap. Det virker som en bra sammensatt "bok" helt til man har lest den og man merker det er mye stjelte deler, mye susete skriving og at det ligger en desperasjon bak det om at han må få folk til å tro han var fantastisk....Så derfor syns jeg flest mulig burde lese det for da kan alle som sympatiserer med han lese den og vil se rett gjennom dette skuespillet han prøver å skape i media om seg selv og hvor fantastisk han er....

Jeg har det også :) Jeg ville lese det fordi jeg var rett og slett nysjerrig på hvordan denne syke mannen tenker..
Men tror du virkelig de som sympatiserer med han er intellegente nok til å gjennomskue det? Jeg tenker på de (forhåpentligvis få) som har det samme syke og forvrengte verdensbilde som han.. Jeg og trodde også han var skikkelig intellegent som hadde klart å planlegge alt dette, men hele han er jo falsk, han prøver å fremstå som intlektuell, vellyket osv og det er nok derfor han har skrevet det der manifestet sitt, for at folk skal tro at han har laget hele greia selv, men så er det meste hentet fra ditt og datt..

Edit: Forresten så vil jeg bare si at jeg har vært aktiv nettdebatant i forskjellige forum (politisk nøytrale forum da, ikke noe ekstremist forum) og har merket at når folk som tydelig vis er laaaangt ute på høyresiden (les ekstremister) skriver innlegg, virker det som om de prøver å virke mest mulig vellykede ut, både med retorikk i selve innlegget og ved å ALLTID påpeke at de har høy lønn, høy stillinger osv når noen prøver å diskutere med dem.. Sier ikke at det ikke stemmer, men tviler når de har et så desperat behov for å påpeke det, det virker heller som om de tror at hvis folk tror de er smarte, så får de fler tilhengere..

Jeg tror faktisk at ganske mange høyreekstreme også vil gjennomskue dette ganske fort, selv om de har samme syns på verden som han så tror jeg faktisk at det vil bli litt for "hullete" skrevet ( hvis du skjønner hva jeg mener ) Noe som nok kommer av at det er mye klipp og lim som har foregått der. Og tror endel derfor vil bli skuffet over at han ikke var så fantastisk og intelligent som de trodde han ville være ( altså ekstremistene som da ser opp til han )

Breivik får jo ikke vite hvor mange som har lest dette manifestet, og han lever så totalt i sin egen verden at han uansett komemr til å leve under tanken at mange mange har lest det uansett hva virkeligheten er. Og derfor syns jeg det er viktigere å lese dette i "filler" og la folk få se hvem han virkelig er, enn å fjerne det fra nett og gjøre det utilgjengelig slik at han blir mer og mer mystisk. Noe som igjen vil føre til at mange tror det er driiit bra skrevet siden det blir slettet overalt så folk ikke skal få lest det.......

Back
Topp