Får man lest det noen sted? Eller er alt sånt borte fra internett nå?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Får man lest det noen sted? Eller er alt sånt borte fra internett nå?mammatileijente skrev:
siden jeg er dum som et brød spør jeg hva er et manifest???Vinkeline skrev:
Et manifest (av latin, manifestus) er en tekst som danner grunnlaget for en ideologi, en kunstnerisk retning eller en annen slags kulturell bevegelse, gjennom å gjøre rede for prinsippene og intensjonene som ligger til grunn. Det kommunistiske manifest er et godt eksempel.
Nå er det slettet fra det stedet jeg fant det, men lastet det ned og har det på dataen jeg :)*mylittleangel* skrev:
Dere som klager over at folk ønsker å lese det, før jeg leste det så tenkte jeg at han var super intelligent osv. som har klart å gjennomføre dette på egen hånd og det blir litt som mediene sier at han mystifiseres. Etter å ha lest det så forandret hele inntrykket mitt seg om han, han fremstår som en desperat person som juger til seg godt rykte om penger og kunnskap. Det virker som en bra sammensatt "bok" helt til man har lest den og man merker det er mye stjelte deler, mye susete skriving og at det ligger en desperasjon bak det om at han må få folk til å tro han var fantastisk....Så derfor syns jeg flest mulig burde lese det for da kan alle som sympatiserer med han lese den og vil se rett gjennom dette skuespillet han prøver å skape i media om seg selv og hvor fantastisk han er....
~D@isigeD@ier~ skrev:
Nå er det slettet fra det stedet jeg fant det, men lastet det ned og har det på dataen jeg :)*mylittleangel* skrev:
Dere som klager over at folk ønsker å lese det, før jeg leste det så tenkte jeg at han var super intelligent osv. som har klart å gjennomføre dette på egen hånd og det blir litt som mediene sier at han mystifiseres. Etter å ha lest det så forandret hele inntrykket mitt seg om han, han fremstår som en desperat person som juger til seg godt rykte om penger og kunnskap. Det virker som en bra sammensatt "bok" helt til man har lest den og man merker det er mye stjelte deler, mye susete skriving og at det ligger en desperasjon bak det om at han må få folk til å tro han var fantastisk....Så derfor syns jeg flest mulig burde lese det for da kan alle som sympatiserer med han lese den og vil se rett gjennom dette skuespillet han prøver å skape i media om seg selv og hvor fantastisk han er....
Alt det du beskriver har jeg fått med meg bare ved å lese om saken i media.
Man trenger ikke å lese hele manifestet for å få det bildet av han.
Media er jo rimelig ivrige etter å legge ut de viktigeste punktene, og går i de dybden av de.
babymagen90 skrev:
Jeg har det også :) Jeg ville lese det fordi jeg var rett og slett nysjerrig på hvordan denne syke mannen tenker..
Men tror du virkelig de som sympatiserer med han er intellegente nok til å gjennomskue det? Jeg tenker på de (forhåpentligvis få) som har det samme syke og forvrengte verdensbilde som han.. Jeg og trodde også han var skikkelig intellegent som hadde klart å planlegge alt dette, men hele han er jo falsk, han prøver å fremstå som intlektuell, vellyket osv og det er nok derfor han har skrevet det der manifestet sitt, for at folk skal tro at han har laget hele greia selv, men så er det meste hentet fra ditt og datt..
Edit: Forresten så vil jeg bare si at jeg har vært aktiv nettdebatant i forskjellige forum (politisk nøytrale forum da, ikke noe ekstremist forum) og har merket at når folk som tydelig vis er laaaangt ute på høyresiden (les ekstremister) skriver innlegg, virker det som om de prøver å virke mest mulig vellykede ut, både med retorikk i selve innlegget og ved å ALLTID påpeke at de har høy lønn, høy stillinger osv når noen prøver å diskutere med dem.. Sier ikke at det ikke stemmer, men tviler når de har et så desperat behov for å påpeke det, det virker heller som om de tror at hvis folk tror de er smarte, så får de fler tilhengere..
Mafiapus skrev:
Får man lest det noen sted? Eller er alt sånt borte fra internett nå?mammatileijente skrev:
Har sendt deg link på PM..
Er sikkert 1000 steder å finne det på, men om det er det ekte vet man jo ikke.*lykkeligst* skrev:
Er vistnok ei hackegruppe som har operasjon manifest på gang. De har gjort det en stund, og målet er å spre så mange falsek manifest rundt om kring og redigere de som allerede ligger der at ingen vet hvilket som er det ekte...
siljegulli skrev:
Er sikkert 1000 steder å finne det på, men om det er det ekte vet man jo ikke.*lykkeligst* skrev:
Er vistnok ei hackegruppe som har operasjon manifest på gang. De har gjort det en stund, og målet er å spre så mange falsek manifest rundt om kring og redigere de som allerede ligger der at ingen vet hvilket som er det ekte...
Hvor har du hørt dette?
hissigproppen skrev:
siljegulli skrev:
Hvor har du hørt dette?
Det har stått i de fleste store nettavisene.