Brede hofter=stort nok bekken?

Sirech

Elsker forumet
Får hele tiden høre at jeg som er så bred over hoftene, jeg får ikke noe problemer med å føde.. Er dette fakta? Eller kan bekkenet mitt allikevel være for lite?[&:]

Si det... Lurer jeg veldig på og!!

nei så langt ifra. kona til søskenbarnet mitt er veldig brei over rompa/hoftene. Og hun har måtte forløst med ks. Formen på utsiden har ikke noe med om du kan føde normalt eller ikke.

ORIGINAL: chuki

ja, bekkenet og hoftestørrelse henger ikke alltid sammen. Bekkenstørrelsen har mye med arv å gjøre også. Hvordan har fødseler i familien vært tidligere? har det vært noen som har hatt problemer med å føde? Er barnet estimert til å bli større enn gjennomsnittet?

Dette har jeg også hørt. For å få vite om man har "stort" nok bekken, må man ta måling i form av rønken. Tror det blir gjort rundt uke 36-37...

om man er bred over hoftene, har ingenting å gjøre med hvor god passasje det er i bekkenet...

Jeg er ikke noe smal over hoftene og forrige fødsel for 7 år siden endte med KS pga for smalt bekken. Da var det en jordmor som sa til meg at korte/små fingre og små føtter ofte var et tegn på smalt bekken[8|] Er ikke alltid røntgen kan gi deg svar på om bekkenet er for smalt heller ettersom du kan ha et lite bekken som likevel kan være veldig elastisk.... Men min nåværende jordmor sa at en ofte kunne se det på fasongen på bekkenet ved røntgen. De med guttefasong hadde ofte smalt bekken...

Jeg fødte på et annet sykehus sist og sliter med at nåværende sykehus ikke godtar papirene mine fra forrige gang. De vil derfor at jeg skal prøve å føde vaginalt en gang til til tross for at jeg fikk bekreftet for smalt bekken sist[&o] Men jordmor og fastlege er uenig med sykehuset og mener jeg skal få planlagt KS denne gang. Er henvist til samtale og venter på innkalling.

Back
Topp