Brattest mulig - sikrest mulig? (bilsikring)

Lykkeliky

Gift med forumet

Jeg og mannen min er veldig opptatt av bilsikring.  Jeg vet at man ikke skal ha mer enn 40 graders helling på bilstolen, men mannen min monterer bilstolene så og si i 90 grader siden det er det sikreste. Det resulterer selvsagt i at jentas hode faller framover når hun sovner. Har prøvd nakkepute, men det funker ikke så bra. Hodet faller uansett.

Jeg lurer på hvor viktig det er at setet er brattest mulig? Hva om man kræsjer med et sete som er montert i 40 grader framfor et som er montert i 90 grader? Har lett på HH`s blogg, men finner ikke så mye info om dette. Jeg synes det er dumt at hodet henger, men samtidig vil jeg jo sikre jenta på best mulig måte. Håper noen har noen svar her...

dytt

NOEN har vel noe kunnskap om dette vel??

Jeg kan bare svare for oss, men mini her sitter bakoverlent i en Britax multi-tech. Ikke 90%, men med litt helling(ikke sikker på hvor mye) mye pga hodet som vippet frem når han sover. Så lenge stolpen viser grønt på stolen så regner jeg med at det er sikkert uansett. Skulle hodet hans helle frem så ville jeg jo tro at det ville knekke bakover ved kollisjon men alikevel ha støtte i n

Back
Topp