Brasiliansk voksing "der nede" i svangerskapet...

Butterfly1

Flørter med forumet
Heisann.

Noen som har erfaring med brasiliansk voksing "der nede" i svangerskapet?
Begynner å bli en risikosport med barberhøvel... å vil jo helst føle meg velstelt. Spesielt når alt annet eser ut =)!                                       

Har ikke prøvd det. Men vokser magen i denne farten, så vet ikke jeg hva jeg skal gjøre :P

Så lenge det ikke er skadelig for fosteret...Tenker på bakterier og sånn jeg vettu. En smule overhysterisk er jeg til tider hehe:). Så lurer jeg på om jeg skal gjøre det...Om det ikke er skadelig. Ubehagelig å gå i flere mnd "ustelt" :).

Har aldri hørt at det skal være farlig... Men jeg tør ikke uansett  jeg..aua 

Vondt er det helt sikkert. Det sies jo at det er vondere når man er gravid og rett før mens... Har aldri prøvd før jeg. :) *grøss* hehe

Er for smertefullt til at eg vågar! Leggane går greit, men... 

Den einaste infoen eg har fått er eit skriv frå barselavd på sjukehuset der det stod at eg ikkje skulle barbera eller voksa meg "der nede" ein mnd før termin pga faren for infeksjon.

Kan jo få hjelp av mannen om magen er i vegen? emoticon

Takk! =). Ikke barbere eller vokse 1 mnd før termin! Det var greit å vite! :).

Hmm... Nei, jeg liker å stelle meg der selv asså hehe:).

Etter jeg begynte å barbere meg nedentil har jeg bare fortastt iløpet av årene, og selv om jeg er gravid må jeg fremdeles fjerne håret, ellers klør jeg meg i hjel som er utrolig plagsomt.
Eg kommer nok til å fortsette så lenge det lat seg gjøres;-)

Ja, det er sant. Fortsette så lenge man kan. Er til de grader vanskelig her nå. Magen i veien hehe. Må velge mellom som du sier.. klø meg i hjel eller reise og ta en voksing... Virker ikke som det er noe farligere nå. Så må bare tørre nå da hehe :)!

Har ikke prøvd det, men synes det går helt greit med barberhøvel jeg :)

Brukte det helt frem sist, har ikke hørt at man ikke skal gjøre det rett før fødsel......?

Jeg gjorde det alle første gang i uke 18, så ikke langt unna det TS er nå :) Har gjort det 3 ganger siden, og nå er det 1 mnd siden sist. Vurderer å vente til etter fødselen, men vil gjerne opprettholde det...
Jeg har aldri hørt at man ikke skal barbere eller vokse seg 1 mnd før termin, har litt vanskelig for å tro at det er sant. 

Jeg har hørt flere jordmødre si det, både på tv og i blader, at de vil ikke at gravide fjerner håret generelt pga infeksjonsfare og at hårene er der for å beskytte. Men tenker jeg blir å fjerne de frem til 1-2 mnd før så får jeg la det gå :)

Back
Topp