Brannskader!!

Sebastians`mamma

Forumet er livet
I går skjedde det som ikke skulle skje[:(] vi var på lekeland, vi hadde akkurat kommet. Setter oss ned ved bordet. Linnèa sitter i fanget og får tak i en glovarm kaffekopp som renner over hele venstre benet hennes! Jeg prøver å få av henne buksa men den sitter fast med en gang, til jeg får hjelp. ....jeg bare løp avgårde med henne for å finne vann, jenta hylte![:(] med en gang ble det hissig rødt, så så jeg at øverste hudlaget skrellet av. jeg satt 1 time for å kjøle ned. ga henne smertestillende, salve og bandasje til slutt. Det utrolige var at de ikke hadde førstehjelpsskrin på lekeland!!?!!Dette måtte sambo kjøre og ordne med selv. Så reiste vi hjemover. Da vi kom hjem va det blitt svære blemmer nedover hele låret. Ser helt for****ut[&o][&o] Vi har vært i kontakt med legevakta og har fått beskjed om å følge med så det ikke blir infeksjoner o.l. Men vi har gitt all den riktige behandlingen foreløpig. Stakkars lille jenta mi. Ser for meg de kjempestygge arrene!
Måtte bare fortelle...

Nei og nei, stakkars lille jenta di[:(] Godt du fikk på vann så fort, det er den beste førstehjelp man kan gjøre ved brannskade-å kjøle ned. Jeg har selv brann skade etter kaffe på hele armen, fikk hele kaffe kjelen over meg da jeg var fire mnd[:(] Men når det først skulle være ille var det jo bra hun ikke fikk det i ansiktet da, håper dere får noe effektivt mot smertene hennes da.

nei! noe så forferdelig! stakkars lille jenta di, det må være kjempe vondt.[:(]
håper hun fort blir bedre!

Så grusomt.. glovarm kaffe er det værste og det er jo så mange barn som brenner seg på kaffe.... Håper det går bedre med jenta di. 

Hun takler det veldig godt egentlig. Men i går tror jeg hun hylte/skrek som jeg aldri har hørt før, i 3 timer[:o] GT sara- vet du hvordan brannsårene dine var? Linnèa har annengradsforbrenning. . . Tenker på arr osv.

ORIGINAL: Sebastians`mamma

Hun takler det veldig godt egentlig. Men i går tror jeg hun hylte/skrek som jeg aldri har hørt før, i 3 timer[:o] GT sara- vet du hvordan brannsårene dine var? Linnèa har annengradsforbrenning. . . Tenker på arr osv.

Huff, ja ken tenke med hun hylte ja stakkar, brenne seg er jo kjempe vondt- og vondt så lenge etterpå! [:(] Men var jo egentlig bra hun hylte og ikke besvimte for dere da, selv om det er forferdelig vondt å høre på når de har det vondt. Jeg fikk annen og noe tredje grads forbrenning. Men dette var for 32 år siden og på campingplass, der var det hvertfall ikke noe førstehjelp og langt til lege. Jeg hadde kaffe over hele meg så mine foreldre visste ikke med en gang hvor jeg hadde brent meg verst så de måtte bare helle kaldt vann over hele meg[:(][:D] Hos lege fikk jeg på no slags folie og no salve. Ble stygge arr, går jo ann å fikse på dette, men så lenge armen er frisk har jeg ikke gjort det. Er ikke sikkert snuppa di får så stygge arr siden hun fikk hjelp såpass fort.

For et mareritt!
Stakkars lita[&o]
Og stakkars dere! Høres ut som dere holt hodet kaldt og fikk gjort det som måtte gjøres, men helt hårreisende at de ikke hadde førstehjelpsskrin på lekeland da!

Dette forsterket bare ønsket mitt om at jeg SKAL bli sykepleier! Jeg ser hvor viktig det er å kunne, og det å kunne hjelpe. Skal skifte bandasje etterpå, håper det fortsatt ser etter omstendighetene greit ut. .

Det er så fort gjort, de er jo lynkjappe disse små!

Kommer nok til å gå bra, dere har jo gjort alt rett. God bedring til Linnéa.

ORIGINAL: SiTrOn

nei! noe så forferdelig! stakkars lille jenta di, det må være kjempe vondt.[:(]
håper hun fort blir bedre!

Stakkars lita... Er jo så utrolig fort gjort det der! God bedring til snuppa! Krysser fingrene for at ho ikke får arr!

Jeg fikk 2. grads forbrenning i ansiktet når jeg var på fjelltur for noen år siden! Er ikke godt nei... Men jeg fikk ingen arr[:)] Jeg mener at det eneste jeg gjorde da var å spraye på vann fra sånn her:

Klapp tørke det også smøre på en fuktighetskrem etterpå[:)]
Gjorde dette hver dag og innen jeg fikk timen på sykehuset til å se om de måtte skjere vekk så hadde blemmene nesten blitt helt borte av seg selv!
I etterkant måtte jeg bruke høy solfaktor akkurat der blemmene hadde vært fordi huden var tynnere og jeg kunne lett få det igjen...

uff, stakkars lille jenten din..
Niesen min brant seg på peisen for 2 år siden, og fikk 2.grads forbrenning,men hun har ingen arr idag, var hos legen og fikk bandasje og salve[;)] det går nok helt fint med linnea også,lykke til[:)]

Huff, de er jo så utrolig raske disse små, så det er fort gjort med uhell...
Håper skadene leger fort og at hun slipper unna infeksjoner.
God bedring til snuppa di. [:)]

stakkars dere alle... d må ha vært en kjempe ækkel opplevelse... Håpe d går bra lilla, og at det snart blir bedre.. så ho slipp å ha vont... Masse lykke til, og god bedring.

Uff, stakkars lita [:(] Er marerittet det, at de skal brenne seg.

Men hun blir nok helt fin igjen, skal du se [:)] Stooor trøsteklem!!

Huff stakkars lita![:(]

For en forferdelig opplevelse det må ha vært for dere...[:(]

Sender mange trøsteklemmer fra oss!

Stakkars liten, og stakkars mamma`en.
Det er grusom når våres små har det vondt[:(]

huff.. så utrolig skummelt... men må si at dere var veldig flinke etterpå! så detta kommer til å gå så fint atte. [:)]

men gooo bedring til veslesnuppa!!!!!

Back
Topp