Brannsår - behandling

millemari

Elsker forumet
♡ Maibarna ♡
Stakkars vesle snuppa mi, mest sannsynlig har hun snublet og kommet borti ovnen. Hun sa ikke ifra så vi merket det ikke med en gang. (Har de ikke smerteterskel?) men nå har hun hvertfall to sår på armen som vesker seg. Hvordan angriper vi dette videre? Aloe vera, plaster eller hva??

Prøv med aloe vera..

Aloe vera.

Du må plastre det inn. Du kan også smøre på hvit vaselin (fås på apoteket). Det gjør huden myk. Du må plastre inn vaselinen
Sprekker blemmene må du passe på så det ikke kommer bakterier inn der.

Ville ikke pakket det så mye inn før man vet huden er kald igjen.. Er det fortsatt varm, stenger du varmen inne og sårene blir verre.. Avkjøle godt! Ville uansett tatt hun til legen og fått rette kremer osv :)

Spør etter Flamazine på apoteket, det er en salve som inneholder sølvstoff (og dermed beskytter bedre mot infeksjoner). Vask sårene forsiktig med f.eks. Pyrisept hver dag. Smør på et godt lag med salve, og pakk inne med sterile bandasjer som dekker all skadet hud. Den største faren ved brannskader er infeksjon, så bruk bandasjer til alle sår har fått ny hud, og vær veldig forsiktige med hygienen når dere tar sårstell.

Har fått smørt på noen runder med aloe vera men hun sover nå uten plaster. I morgen tar jeg på pyriseptsalve og tett plaster og sender henne i barnehagen. Hadde ikke noe andre kremer jeg. Høres det greit ut?
Syntes det er så rart at hun ikke gir mer uttrykk for at det er vondt. Det ser hvertfall vondt ut!

Smør på og legg bandasje rundt:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Nå har hun fått feber også. Måtte hente henne tidlig i barnehagen og nå vil hun bare sove.
Men såret ser fint ut men vesker seg og er litt guff. Imorgen tror jeg at jeg ringer legen.

Syns du burde ta ho med til lege i morgon, det er ikkje kjekt med betennelse i slike sår, og feber er jo eit tegn på infeksjon, sjølv om det sjølvsagt kan vera andre grunnar til feberen og. God bedring:)

Back
Topp