Bra vinterdress til baby (til bruk i bæresele)

To be announced

Glad i forumet
September To Remember
Hva er deres beste tips til en god vindtett/varm dress til babyer på 2mnd? Usikker på størrelsen men tipper det blir en 62/68 avhengig av passform (bruker 62 allerede i bodyer og dresser med 3 uker…). Synes det er så mye ræl der ute, kanskje har dere noen konkrete «bruks»erfaringer? :)
 
Jeg har likt polarn og pyret sin skalldress med uttagbart fôr. Da kan man bestemme om du skal ha med for eller ikke og den har to glidelåser fremme slik at man kan dytte ned det som fort blir av ekstra stoff oppi halsen på babyer som bruker dress, ned som en flapp. Eller man kan ha glidelåsen oppe og få mer kroppskontakt med baby.
PoP har også noen andre babydresser, vindtett fleecedress så ville kanskje vurdert det enda mer til en som er så liten.
Jeg har hatt bærejakke når de har vært så små, så dress på babyene har være mer når de har villet ned å leke mellom bæreøktene.
 
Jeg har i likhet med veivalsa brukt bærejakke når de har vært så små. Mer nærhet for babyen og mye mer komfortabelt for babyen. Det er også lettere å kjenne temperaturen på babyen med bærejakke. Hatt på ulltøy på babyen.
 
Takk for tips! Har prøvd bærejakke men finner ingen som passer meg. De blir så forferdelig flabby eller for kort, jeg er 1,80 og 63kg. Da orker jeg ikke betale 2500kr for en jakke som ser ut som en søplesekk :p

Men har kjøpt vind/regn-trekk til bæreselen. Så det hjelper jo litt.
 
vet ikke hvor godt det blir til vinter-vinter, men liker pop vindfleece, med ulldrrss under, de ee gode i størrelsen, 62 passer fremdeles på lillebror på 4,5mnd (lang og tynn kroppsform), hender og føtter kan brettes over. Ikke helt vanntett sp klart men vannavstøtende men duskregn tåler den, har fungerer greit med bæreomslag over.
 
Har også en reima dun vinterdress, ikke særlig vanntett men omslaget vil vel ordne det
 
Jeg bærte storesøster i bæreselen på vinteren med nøstebarn sin ullfleecedress. Tykke ullsokker + sokkeposer, votter og balaklava. På ekstra kalde dager hadde jeg et teppe over der igjen, men tror regn/vindtrekket hadde fungert bedre eller like greit :)
 
Vi landet på vindtett fleece fra polarn o pyret.

Har brukt en polarnopyret softshelldress, en slik en med ører, før i høst. Hadde ullundertøy under. Nå er det kuldegrader, så har ikke turt å ha han i bæreselen. Men er nok føttene som blir kaldest, siden den stikker mest ut. Hendene har jeg puttet inn under selen (ergobaby embrace).
 
Jeg merker fort nå som det er kaldere (1-2 minus) at det riktige for oss er tynn ull på han med en tynn ulldress over. Har jeg på mer blir han svett og kald. Har på tjukke sokker og dekker hele bæreselen med ullfleeceteppe fra nøstebarn (anbefales!) før jeg har en fleecejakke jeg drar over oss. Vinterjakken min passer ikke, kun allværsjakke. Men har evt da vindtrekk med fleece inni, vi får se hvordan det løses. Vurderer evt finne en billig og svær vinterjakke brukt, og ha en god hals. Han er definitivt mest behagelig med å ligge helt inntil.
 
Takk for tips! Har prøvd bærejakke men finner ingen som passer meg. De blir så forferdelig flabby eller for kort, jeg er 1,80 og 63kg. Da orker jeg ikke betale 2500kr for en jakke som ser ut som en søplesekk :p

Men har kjøpt vind/regn-trekk til bæreselen. Så det hjelper jo litt.
Mange bærejakker til fin pris på bonprix, har selv hatt en der fra, veldig fornøyd. Kan også sjekke finn, alltid mulig å få ting brukt også
 
Back
Topp