Bra tv??

linn89

Blir kjent med forumet
Deres dårlige erfaring med barne tv?
-Kjenner en som har fått med seg at det er helt greit å tisse seg ut uansett hvor han er.. For det gjorde de på barne tv..:S Da er det snakk om de kanalene som sender 24 timer i døgnet..[&:]
-Også er det jo ikke problem å bli mobbet for da var det jo bare å slå de ihjel med en kvist!

Huff da! Høres ikke noe ålreit ut[&:]

Mye dårlige barne-tv programmer rundt om på de forskjellige kanalene.
Her i huset har vi valgt å ikke installere Cartoon networks bla..
Playhouse disney er poppis for hun på 6 år [:)]

er mange som jeg syns er direkte jævli å se på. voldelige også dauer dem jo i eningen!!
er noen ganger at "vanlige" barnetegneserier blir så voldsomme at jenta mio på 4år blir redd, er sabla snar å bytte til den disney kanalen for de minste når jeg ser hva som er på tv!!

vi har de kanalan, men velger å ikke bruke de.. for på de er det lov å mobbe, slå, drepe osv, og dette vil jeg ikke at mine barn skal lære er noe riktig..

er disney playhose, og bomerang som blir vist her i hus, og så så klart nrk3..
(nå hørtes det ut som at vi ser mye tegnefim,men det gjør vi ikke.. eldste får en liten dose på morgen,så til barnetv, og gjerne litt etter barnetv, og da er det handy mandy som er favoritten:), litt greit å holde han rolig mens lille tøtta skal gjøres klart til kvelden og gå å sove)

her er det nrk3 vi ser på :) Pipene er favorittene, og dinosaur toget :)

Synes mye av det som er beregnet på barn er så himla stressende og overstimulerende. Ser jo hvilken effekt det har på barna også, de blir jo hypre. Dette gjelder selvsakt ikke allt, men veldig veldig mye synes jeg.

Jeg synes den voksne skal tilbake i ruta som den autoritære og ikke den som blir tråkket på. Dette gjelder jo feks NRK med innslaget "likt for alle" osv. Huset med det rare i ol er programmer jeg syntes var veldig bra og lærerik.

MEN det er vist pedagogisk riktig mye av denne barneTVn. Så hva vet jeg[:'(]

ORIGINAL: Varia

Synes mye av det som er beregnet på barn er så himla stressende og overstimulerende. Ser jo hvilken effekt det har på barna også, de blir jo hypre. Dette gjelder selvsakt ikke allt, men veldig veldig mye synes jeg.

Jeg synes den voksne skal tilbake i ruta som den autoritære og ikke den som blir tråkket på. Dette gjelder jo feks NRK med innslaget "likt for alle" osv. Huset med det rare i ol er programmer jeg syntes var veldig bra og lærerik.

Synes også playhouse Disney er greit å lærerikt, ikke at det står så mye tegnefilmer på her om dagen :P

Synes mange av de gode gamle lærerike seriene kan komme tilbake.. Sesam stasjon er også bra og lærerikt.
Barnas super show er jeg ikke fan av.

Synes ikke det høres så pedagogisk riktig at ungene skal lære at det er de som skal bestemme og kan være sta og ufin mot foreldrene vis de bare får et lite nei..

noen av di seriene som er pedagogisk rettet får dattra mi se på, hun har faktisk lært seg veldig mye der :)
så jeg fåretrekker heller at hun kan litt engelsk, matte, rett og galt,og slike små ting enn å se på mange av de norske barnetv seriene. dem blir for hysteriske og hypre!

ORIGINAL: drømmende

dinosaur toget er jippi[:D] er jo fengende for meg å den serien der[8D] her ser emil på hva som helst, så det blir helst tv 3 på han om vi skal se tv, stakkar.. men gjør som mange av dere. her er det playhouse som blir vist o det skal være noe tegnefilm på.. blir helt sjokkert over alt det andre som går rundt forbi jeg[:o]

har ikke begynt å se på noe barnetv enda her vi.. hehe.. hun er mest opptatt av å ligge på gulvet og leke og holde på.. har ikke tid til å se på tv ho tror jeg! hehe :)

Her sniktitter han på barnetv når eldste ser på. Veldig fasinert av han Fantorangen!

Men 3 åringen ser jo på barnetv. Blir på nrksuper også ser han på og playhouse disney.

Hører om de litt større barna som vil se på andre barnkanalene ja - blir mye mer voldelige og hypre! Sann mens de ser iallefall!
Heldigvis ikke interessant enda.

Ja, de innslagene er jo direkte latterlige. Det ER ikke likt for alle, og det SKAL ikke være det... Er en viss forskjell på barn og voksne... [&:] Vi fikk jo høre det når de to eldste hadde sett på det innslaget på barne-tv før... Måtte gang på gang forklare de at det ikke var sånn det fungerte...

Liker heller ikke de barne-tv programmene de fiser og fiser og det er liksom kjempegøy. Ikke så gøy for foreldrene som har prøvd å lære ungene at det ikke er greit å gå rundt å fise i tide og utide....

ORIGINAL: drømmende

Dinosaurtoget er topp. Vet ikk ehvem som liker å se det mest - mamma og pappa eller Sebastian. Her er vi like begeistret alle tre.

Ser ellers ikke så mye på tv med Sebastian, men når vi ser så blir det NRK3

ORIGINAL: Kattejenta

Ja, de innslagene er jo direkte latterlige. Det ER ikke likt for alle, og det SKAL ikke være det... Er en viss forskjell på barn og voksne... [&:] Vi fikk jo høre det når de to eldste hadde sett på det innslaget på barne-tv før... Måtte gang på gang forklare de at det ikke var sånn det fungerte...

Liker heller ikke de barne-tv programmene de fiser og fiser og det er liksom kjempegøy. Ikke så gøy for foreldrene som har prøvd å lære ungene at det ikke er greit å gå rundt å fise i tide og utide....

ja hurra for vranglære på TV

Back
Topp