Brødskiver

Peachykeen

Elsker forumet
Påskeliljene 2022 ❤️
Med skjenekt så blir det skiver til frokost og kvelds. Hva bruker dere som pålegg? Her går det i leverpostei, prim og fruktmos. Hvor mye spiser de små om de spiser brød til et måltid?
 
Favoritten her er makrell i tomat, men leverpostei, kyllingpostei og prim er også greit.
Vanligvis spiser han ca ei skive. Kommer an på hvor sulten han er - alt fra en halv til to er normalt her.
 
Jeg lager 1 skive, men av og til vil han ha mer, så mellom 1-2 skiver, har gitt han leverpostei,prim og skinkeost, men vurderer og prøve makrell i tomat. Jeg haaaater det så er vel derfor jeg ikke har prøvd ennå..hehe
 
Hehe jeg og hater virkelig makrell i tomat, men får vel manne meg opp og prøve en dag. Her går det og mellom en halv og to skiver.
 
Ja, de sier så... Nå er det middagsnekt og. Så blir skiver til 3 måltider...Hun vil jo ikke ha noe annet... :(
 
Ja, de sier så... Nå er det middagsnekt og. Så blir skiver til 3 måltider...Hun vil jo ikke ha noe annet... :(

Du trenger jo ikke gi mat med skje :) Kanskje hun vil spise selv?
Vet det høres veeeldig skummelt ut å gi de hele brokkoli, babymais, agurk, kjøttstrimler o.l, men kanskje A kommer til å synes det er helt supert? :) I tillegg til at hun får annet enn bare brød, så er det jo godt for gummene nå som tenner ligger på lur.

Jeg har ordnet til Y, og det virker som hun synes det er greit :) Spiser sjeldent noe første gangen jeg introduserer, men neste gang spiser hun en del. Klarer da også å "lure" i litt grøt etterpå :)


❤25/2-13❤
 
Du trenger jo ikke gi mat med skje :) Kanskje hun vil spise selv?
Vet det høres veeeldig skummelt ut å gi de hele brokkoli, babymais, agurk, kjøttstrimler o.l, men kanskje A kommer til å synes det er helt supert? :) I tillegg til at hun får annet enn bare brød, så er det jo godt for gummene nå som tenner ligger på lur.

Jeg har ordnet til Y, og det virker som hun synes det er greit :) Spiser sjeldent noe første gangen jeg introduserer, men neste gang spiser hun en del. Klarer da også å "lure" i litt grøt etterpå :)


❤25/2-13❤
Joda, vi holder på med litt blw om dagen. Men mesteparten hives ned til hunden. Lite som går i gapet ;) så alt annet enn skiver går på gulvet om dagen. Hun vil ikke ha pupp heller. Kun vann...
 
Vi har nettop begynt å gi skive til lunsj :) hun har fått leverpostei på, og litt syltetøy en gang. Spiste nesten en hel skive, men ikke helt... Regner med inntaket vil øke med tiden når hun lærer å spise litt fortere!
 
Her må vi begynne å gi skiver til flere måltider nå, nekter å gape for grøten. Leverpostei liker hu så skal begynne å gi litt annet pålegg også :)

*Emma020213*
*bonusgutt140710*
*på app'n*
 
W er ikke noe glad i brød han:-/ prøver litt hver dag, men blir bare 2-3 biter.
lille her er heller ikke spesielt begeistra for brød! Med mindre hun får en skalk å gnage på,da kan hun godt gnage i seg nesten hele!
 
E liker også best å gnage på det selv. Har begynt å kjøpe slike halvstekte minibaguetter, de har perfekt babystørrelse! Deler en i to og smører på f.eks. leverpostei. Da er han i himmelen. :)
 
E liker også best å gnage på det selv. Har begynt å kjøpe slike halvstekte minibaguetter, de har perfekt babystørrelse! Deler en i to og smører på f.eks. leverpostei. Da er han i himmelen. :)
det var en god ide!! Det skal jeg kjøpe når vi skal på butikken i dag! Da er det nok ei som blir glad!
 
E liker også best å gnage på det selv. Har begynt å kjøpe slike halvstekte minibaguetter, de har perfekt babystørrelse! Deler en i to og smører på f.eks. leverpostei. Da er han i himmelen. :)
Gnage på selv, er ikke det litt skummelt og farlig da?
 
Her legger jeg en skive sammen med pålegg i midten og hun gomler i seg tannløs som hun er. :)
 
Back
Topp