Brødskiver

Jenta10

Glad i forumet
mange brødskiver spiser deres 2åringer til hvert måltid..
min snupp har endelig begynt å spise brødskiver uten skorper da.
å nå spiser hun 2-3 brødskiver til hvert måltid. blir ca 5-6 brødiver om dagen..
så bare lurer på hvordan deres 2åringer her.??
spiser de bedre i barnehagen??

Jenta mi spiser veldig lite.. Hun spiser en halv til en brødskive til hvert måltid. Er det smøremat i bhg kan det gå maks 2 brødskiver, men ikke ofte. Hun får som regel med seg 2 brødskiver i bhg (hun spiser frokost hjemme) og kommer som regel alltid hjem med 1 brødskive. Da får hun yoghurt i tillegg.

forbannelse over denne ernæringsfysiologen.. hun forventer at hun spiser så mye...
men jeg syns 5-6 skiver pluss 2 yougerter frukt middag burde være nok...
hun er jo prematur og hadde veldig spiseproblemer.....
er så lykkelig over at all den treninga vi har hatt hele døgnet har gitt bra resultater...
så da spise rhun ikke så ille egentlig

Hjemme:

0,5-1 brødskive frokost

1 brødskive lunsj

1 yoghurt eller frukt litt utpå dagen

middag

0,5-1 brødskive til kvelds....

det blir altså 3-4 brødskiver hjemme

i bhg:

0,5-1 brødskive hjemme

så sender jeg med 3 brødskiver, men ofte har hun bare spist 2 (får frukt i bhg)

middag

0,5-1 brødskive på kvelden

dvs si MAX 5 brødskiver om dagen, om min lille jente spiser GODT (i mine øyne)! [;)]

Jeg er enig med deg, høres ut som at ernæringsfysiologen tar litt hardt i.... Hva med å sette som mål 3 brødskiver om dagen? 1 frokost, 1 lunsj, 1 kvelds?

i mine øyne så spiser hun jo bra... Her har det skjedd to ganger at hsn har spist mer enn to brødskiver... Oftest spiser han en brødskive... Max Fire- fem brødskiver.. Han spiser mest frukt..

Så flink jenta di er å spise da!![:D]

Store snuppa her spiser max 1 brødskive om gangen her hjemme. Av og til spiser hun 2 til lunsj i bhg.
Så hos oss er det max 4 skiver om dagen, men pleier ikke gi henne skive til kvelds, så som oftest 3 skiver..

Back
Topp